• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402061912167
  • خبرنگار : 71038

اعلام آمادگی تهران برای توسعه همکاری‌ها با «اسکاپ» برای مقابله با حوادث ناگوار طبیعی

اعلام آمادگی تهران برای توسعه همکاری‌ها با «اسکاپ» برای مقابله با حوادث ناگوار طبیعی

حسین امیرعبداللهیان در دیدار معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) با قدردانی از مشارکت و همکاری دبیر اجرایی اسکاپ در برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در تهران، بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای برطرف‌کردن کانون‌های تولید گرد و غبار در منطقه و جهان و کاهش مخاطرات آن تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بخشی از منشا کانون‌های تولید گرد و غبار در منطقه را ناشی از جنگ‌های تحمیل‌شده از سوی قدرت‌های فرامنطقه‌ای دانست که تنها برای تامین اهداف خود و بدون توجه به موضوعات مهمی چون محیط زیست، مشکلاتی را به مردم و طبیعت منطقه تحمیل کرده‌اند.

امیرعبداللهیان وجود تغییرات اقلیمی و آب و هوایی را عامل دیگری برای افزایش پدیده گرد و غبار دانست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمادگی تهران را برای توسعه همکاری‌ها با اسکاپ برای مقابله با حوادث ناگوار طبیعی و همچنین کانون‌های توفان گرد و غبار در منطقه مورد تاکید قرار داد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، خانم آلیس جابانا، دبیر اجرایی کمسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) نیز در این دیدار با ابلاغ سلام دبیر کل سازمان ملل متحد به وزیر امور خارجه، زمینه‌های همکاری اسکاپ با کشورها و مجموعه‌های منطقه‌ای را تشریح و ضمن با اهمیت خواندن اقدامات هماهنگ منطقه‌ای در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار، آمادگی اسکاپ برای پشتیبانی از ایران را در این زمینه اعلام کرد.

او همچنین از کمک‌های ایران به مرکز منطقه‌ای مدیریت اطلاعات بلایا وابسته به اسکاپ (اپدیم) و میزبانی بسیار خوب ایران از مقر آن در تهران قدردانی کرد.

جابانا برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار را ستود و حضور و سخنرانی ارزشمند رییس‌جمهوری ایران در افتتاحیه اجلاس را دلیلی بر توجه سطح بالای جمهوری اسلامی ایران به مباحث بین‌المللی و محیط زیست خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha