• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062012208
  • خبرنگار : 50513

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

حرکت‌ها به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران باشد

حرکت‌ها به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران باشد

ایسنا/زنجان مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: یکی از برنامه‌های مهم مدیریت بحران در استان برگزاری مانورهای گوناگون است.

عباس بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم مدیریت بحران برگزاری مانورهای گوناگون است؛ بر این اساس برگزاری یک مانور بزرگ تخصصی بزرگ در استان در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر آن مانورهای ساعت صفر نیز در حال برگزاری است. 

وی افزود: مانورها به صورت کمی و کیفی مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛ این اقدامات با هدف ارتقای آمادگی‌ها برای رویارویی با حوادث احتمالی انجام می‌شود. پیش‌بینی، پیشگیری و بالا بردن سطح آمادگی‌ها در پاسخ به بحران اهمیت دارد. 

بابایی با تاکید بر اینکه اصل کار در ستاد مدیریت بحران کشور بر مبنای هماهنگی است، اضافه کرد: در صورت نبود هماهنگی کارها به خوبی پیش نمی‌رود؛ آنچه به پیشرفت کار، کاستن از مخاطرات، آسیب‌های جانی و مالی در سطح استان، منجر می‌شود هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران است.

این مسئول با بیان اینکه پیگیر مرحله بازتوانی هستیم و در این خصوص همکاری‌ها مهم است، عنوان کرد: فرمانداران شهرستان‌ها نیز باید بحث سطح‌بندی را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با تاکید بر اینکه باید به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران حرکت کنیم، ادامه داد: در این زمینه باید به روز بود تا دچار روزمرگی نشویم. هوشمندسازی در پنج محور مدنظر قرار گرفته است؛ این موضوع در کشور مورد توجه قرار گرفته به طوری‌که سامانه‌ای با ۷۲ لایه دستگاه‌های متولی امر تعریف شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق قانون لایروبی مسیل‌ها در داخل شهرها بر عهده شهرداری و بیرون از آن بر عهده آب منطقه‌ای است که در این ارتباط پیشنهاد می‌شود تا تعیین تکلیف نهایی از سوی مدیریت بحران این کار تداوم داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha