• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402062012261
  • خبرنگار : 50187

استاد حوزه و دانشگاه:

عرصه تبلیغ، میدان جهاد و مقاومت است

عرصه تبلیغ، میدان جهاد و مقاومت است

ایسنا/کرمان استاد حوزه و دانشگاه در خصوص روش‌های تبلیغ گفتار و روش نیکو، صبر و ظرفیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: این عرصه میدان جهاد و مقاومت است و سخن منبر باید آگاهانه باشد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه ۱۹ شهریور ماه در جمع تعدادی از مبلغین و روحانیون کرمان با اشاره به مباحث حوزه تبلیغ اظهار کرد: تبلیغ؛ منحصر به منبر نیست و فضای مجازی، کلیپ؛ پاسخگویی به شبهات و ... هم هست اما علی‌رغم همه رقبا اعم از فضای مجازی، سینما و تئاتر اما باز هم اقبال مردم به منبر و حضور وجود دارد.

وی با بیان اینکه مبلغ اگر خوب صحبت نکند، غیرمبلغ جای او را می‌گیرد، افزود: باید خود را پیش برده و حساب شده صحبت کنیم.

رفیعی با اشاره به آیات سوره فصلت به  هدف تبلیغ، روش، ویژگی‌ها و چگونگی مقابله با آسیب‌ها و آفت‌های این حوزه پرداخت و گفت: مبلغ داعی الی الله است و مردم را باید با خدا رفیق کند اما روش آن را هم باید بداند.

این استاد حوزه و دانشگاه سخت ترین کار را  منبر دانست که مخاطب آن یکدست نیست و اظهار کرد: در شرایطی که مردم به خاطر عدم اجابت دعا و به روش‌های مختلف از خدا دور می‌شوند، ایجاد ارتباط بین خلق و خدا کار ماست.

وی در خصوص روش‌های تبلیغ گفتار و روش نیکو، صبر و ظرفیت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این عرصه میدان جهاد و مقاومت است و سخن منبر باید آگاهانه باشد. نباید از منابع ضعیف نقل کنید، باید مطالعه داشته باشید و یک دوره روش فهم حدیث بخوانید که روش شناسی حرف اول و آخر را می‌زند.

رفیعی با بیان اینکه سخن و منبر باید خاستگاه قرآنی، روایی و تاریخی داشته باشد، تصریح کرد: باید منصفانه و نیکو سخن بگویید. پاکیزه سخن گفتن به گونه‌ای که بار تحقیر نداشته و تکریم مخاطب باشد؛ رسا، ساده و نرم و آرام سخن گفتن از دیگر ویژگی ها است.

وی با بیان اینکه مخاطب، موضوع، محتوا  و شیوه القا از ارکان چهارگانه یک منبر است، گفت: بنده مخالف منبر بی موضوع هستم؛ مقام معظم رهبری فرمودند منبر باید متن‌محور باشد و محتواسازی امروز با فضای مجازی آسان شده اما آیات و روایات و تاریخ مرتبط با موضوع را نیز مبلغ باید ببیند.

همچنین در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: حوزه در طول تاریخ سرمایه‌ها و رسالت‌هایی دارد که یکی از رسالت‌های آن منبر و سخن گفتن مستقیم با مردم بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha