• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402062012329
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام کرد

استخدام جدید کاردرمان و گفتار درمانگر در آموزش و پرورش استثنایی مازندران

استخدام جدید کاردرمان و گفتار درمانگر در آموزش و پرورش استثنایی مازندران

ایسنا/مازندران رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران از اختصاص سهم استخدام ۳۹ مربی امور آموزش معلولان(کاردرمانگر و گفتاردرمانگر) در استان خبرداد.

سید سروش ساداتی جمالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال دستگاه تعلیم و تربیت دو آزمون استخدامی برگزار کرده است. آزمون استخدامی اول ویژه جذب آموزگار ابتدایی بود که ۸ اردیبهشت سالجاری و آزمون دوم ویژه جذب دبیر و هنرآموز بود که ۱۲ مرداد امسال برگزار شده است.

وی افزود: در ماه مهر آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین (کاردرمان و گفتاردرمان) برگزار می شود.

جمالی با اشاره به زمان ثبت‌نام در آزمون، یادآور شد: از روز جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ فراخوان ثبت‌نام از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس https://hrtc.ir منتشر شد و به مدت دو هفته متقاضیان می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند. یعنی مهلت ثبت‌نام تا ۳۱ شهریور است.

استخدام جدید کاردرمان و گفتار درمانگر در آموزش و پرورش استثنایی مازندران

این مسئول با بیان اینکه این افراد با عنوان مربی امور آموزش معلولین استخدام می شوند و به عنوان کاردرمان و گفتاردرمان در مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش مشغول به کار می شوند تصریح کرد: روز آزمون ۲۰ یا ۲۱ مهر هست که سه روز قبل یعنی ۱۷ مهرماه امسال کارت ورود به جلسه آزمون منتشر و آزمون به صورت متمرکز در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

جمالی با بیان اینکه آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین شامل سنجش عمومی و اختصاصی است که بر اساس شغل محل اعلام شده به صورت کتبی برگزار می‌شود، گفت: سنجش و ارزیابی صلاحیت ها و شایستگی های (عمومی، تخصصی، حرفه ای ) مورد نیاز برای شغل مربی امور آموزش معلولین با هدف تعمیق سنجش شایستگی های معلمی علاوه بر آزمون کتبی صورت می گیرد.

استخدام جدید کاردرمان و گفتار درمانگر در آموزش و پرورش استثنایی مازندران

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استثنایی مازندران با تاکید بر این که عدالت آموزشی به معنای دسترسی عادلانه همه دانش آموزان به امکانات برابر آموزشی است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عدالت آموزشی و تربیتی از جمله اصلی‌ترین راهکارها و اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت معرفی شده و بارها در طول سند بر ضرورت تحقق آن تاکید شده است.

جمالی با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید به ازای هر ۲۵ دانش‌آموز استثنایی، یک نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی اشتغال داشته باشد، خاطرنشان کرد: با این وجود متأسفانه کمبود نیروی انسانی متخصص و جذب نشدن نیروهای توانبخشی در سال‌های گذشته چالش اساسی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بوده است.

استخدام جدید کاردرمان و گفتار درمانگر در آموزش و پرورش استثنایی مازندران

ساداتی جمالی با اشاره به استخدام در شغل مربی امور آموزش معلولین اظهار کرد: شرایطی برای وزارت آموزش و پرورش فراهم شده است که بتواند جذب نیروی توانبخشی متخصص برای مدارس استثنایی و مراکز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد نمره آزمون است که شرط ورود به مرحله ارزیابی تکمیلی است و ۶۰ درصد هم از طریق ارزیابی تکمیلی خواهد بود که نمره متقاضیان تعیین می‌شود، افزود: از  ۱۰۰۰ ردیف استخدامی که توسط سازمان اداری و استخدامی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختصاص داده شده، ۳۹ سهمیه به استان مازندران تعلق گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۱۶:۱۲

مدت 9ساله در بخش خصوصی بهزیستی مشغول به کار درمانی هستم و مدرک کار درمانی از جهاد دانشگاهی گرفتم اما استخدام رسمی نیستم با9سال سابقه بیمه تکلیف ما چه میشود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۳:۰۷

دوست عزیز کاردرمانی یکی از زیرشاخه های پزشکی هست، و افرادی که رتبه خوبی در کنکور سراسری تجربی کسب کرده باشند، با قبولی در این رشته میتوانند در دانشگاه های علوم پزشکی تحصیل کنند و مدرک کاردرمانی دریافت کنند،،،، و به هیچچچچ طریق دیگری فرد کاردرمان نمیشه..... شما هم اگر خودتون رو کاردرمان جا زده باشید، مجرم هستید و مطابق قانون باید مجازات بشید.