• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402062012407
  • خبرنگار : 50037

فعالیت بیش از ۱۶۰۰ نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی کبودراهنگ

فعالیت بیش از  ۱۶۰۰ نفر در  نواحی و شهرک‌های صنعتی کبودراهنگ

ایسنا/همدان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کبودراهنگ از فعالیت بیش از ۱۶۰۰ نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی این شهرستان خبر داد.

مرتضی افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ دارای سه شهرک و ناحیه صنعتی شامل شیرین‌سو، اورقین و ویان بوده که در حال حاضر به تنهایی در شهرک صنعتی این شهرستان حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند .

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی ویان با ۴۰۰ هکتار وسعت بزرگترین شهرک صنعتی همدان به شمار می‌رود، تصریح کرد: استقرار صنایع بزرگی همچون مجتمع فولاد ویان، شرکت شیمی معدنی و  واحدهای  صنعتی دیگر موجب اهمیت بیشتر و مطرح شدن این شهرک صنعتی شده است.

افشاری در ادامه یادآور شد: شهرستان کبودراهنگ دارای چهار تا پنج هزار بافنده فرش دستباف بوده که از این تعداد بافندگان، ۱۸۰۰ نفر فعال بوده و مابقی به‌صورت فصلی در این حوزه فعالیت دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کبودراهنگ اضافه کرد: در سال‌ جاری با برگزاری دوره آموزشی ارتقای کیفیت فرش دستباف،  ۱۰۴ نفر از  آموزش‌های  این دوره در شهرستان  بهره‌مند شدند که صدور مدرک فنی آنها توسط فنی و حرفه‌ای در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه هر بافنده فرش‌ در شهرستان کبودراهنگ سالیانه به‌طور میانگین ۱.۵ مترمربع فرش دستباف تولید می‌کند، افزود: دو زرعی، نیم زرعی، تابلوفرش، کرک و ابریشم از فرش‌های دستبافت تولید شده این شهرستان به شمار می‌رود و فرش منطقه مهربان کبودراهنگ زبانزد عام و خاص بوده و ثبت جهانی شده است.

افشاری در ادامه با بیان اینکه کل واحدهای تولیدی سطح شهرستان برای  ۲۳۴۷  نفر اشتغال ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر ۴۵۳۰ نفر نیز در این شهرستان در زمینه‌های مختلف صنفی مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان کبودراهنگ دارای ۳۵ واحد معدن دارای پروانه مجاز برداشت بوده که در حال حاضر از این تعداد معادن ۲۶ معدن با اشتغال ۳۰۰ نفر فعال است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha