• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402062012610
  • خبرنگار : 50416

زمان برگزاری رویدادهای گردشگری ملایر اعلام شد

زمان برگزاری رویدادهای گردشگری ملایر اعلام شد

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: جشنواره شیره پزی در روزهای۶ و۷ مهر ماه در دره جهانی جوزان، جشنواره شوریجات سامن دهم مهرماه در شهر سامن، جشنواره خوشه برتر ۱۱ مهرماه در روستا جوزان و جشنواره بادام و گردو ۱۳ مهر ماه در روستای علی آباد برگزار خواهد شد.

ابراهیم جلیلی دوشنبه ۲۰ شهریور ماه در جلسه هماهنگی برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره شیره پزی ملایر در روستای هدف گردشگری مانیزان، اظهار کرد: امسال نیز این جشنواره در دره جهانی جوزان و در هفته گردشگری برگزار خواهد شد.

جلیلی تصریح کرد: پنجم مهر ماه مصادف با ۲۷ سپتامبر از طرف سازمان جهانی unwto  به عنوان روز جهانی گردشگری نام گذاری شده و در ایران از ۵ تا ۱۱ مهرماه هفته گردشگری است.

وی با بیان اینکه هر ساله برنامه‌های متعددی برای این روز و هفته در نظر گرفته می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، سیزدهمین جشنواره شیره‌پزی روستای مانیزان است.

جلیلی با اشاره به دو نشان جهانی انگور و مبلمان منبت ملایر، گفت: این شهرستان ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد و انتظار داریم دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند سنوات گذشته در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره کمک کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر نیز به تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته برای برگزاری جشنواره‌های گردشگری در شهرستان اشاره و بیان کرد: سال گذشته چهار جشنواره گردشگری شامل جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان، خوشه برتر، شوریجات سامن و بادام و گردو روستای علی‌آباد در هفته گردشگری برگزار شد.

داریوش صفاری هدف از برگزاری جشنواره شیره‌پزی را معرفی شهرستان به عنوان قطب انگور و شیره و در نهایت کمک به پویایی اقتصاد محلی دانست و تاکید کرد: امسال نیز انتظار داریم جشنواره با کیفیت بهتری نسبت به سنوات گذشته و با محوریت بخش خصوصی برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha