• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402062012736
  • خبرنگار : 50187

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در اولویت کار مسئولان فرهنگی قرار گیرد

جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در اولویت کار مسئولان فرهنگی قرار گیرد

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در اغتشاشات سال قبل بیشتر تمرکز و برنامه‌ریزی دشمنان و معاندین برای فریب و دور کردن جوانان و نوجوانان از آرمان‌های انقلاب بود، گفت: هجمه‌های فرهنگی غرب و ظهور و بروز اغتشاشات در سال‌های اخیر حکایت از آن دارد که دستگاه‌های ذیربط در مسائل فرهنگی رسالت خود را بخوبی انجام ندادند، این اهمال و کم کاری بخشی بدلیل کمبود اعتبار و بخشی بدلیل عدم برنامه ریزی و مدیریت مناسب در زمینه فرهنگی بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۲۰ شهریور ماه در دیدار با اعضای شورای کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کرمان ضمن تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی بایستی به موضوعات فرهنگی و تربیتی توجه بیشتری شود و ردیف بودجه و اعتبارات بیشتری برای فرهنگسازی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی استان از تمام ظرفیت خود برای اصلاح و پرورش افراد آسیب‌دیده استفاده خواهد کرد، افزود: توجه به مسائل فرهنگی از باب پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های دستگاه قضائی است.

حمیدی عنوان کرد: امروزه درصد زیادی از نوجوانان و جوانان در معرض آسیب‌های ناشی از فضای مجازی قرار دارند و  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بایستی  از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت فرهنگسازی استفاده کنند تا این جنگ فرهنگی همه جانبه علیه نوجوانان خنثی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: بدلیل برخی بی توجهی خانواده‌ها و فراهم بودن زمینه جرم در مناطق حاشیه نشین، بایستی اولویت کارهای فرهنگی و تربیتی در حاشیه کرمان و مناطق آسیب پذیرتر متمرکز شود.

وی با بیان اینکه جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در کانون‌های مساجد مورد تاکید است، تصریح کرد: کانون‌ها باید محور فعالیت‌های مسجد باشند و در کنار اهمیت موضوع جذب حداکثری بایستی به اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه شود.

حمیدی گفت: در کانون‌های اصلاح و تربیت شاهد حضور نوجوانان و جوانان آسیب دیده‌ای هستیم که متاسفانه دچار بزهکاری و برخی آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد شده‌اند و ضرورت دارد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای اصلاح و تربیت این افراد برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

وی گفت: در طول تاریخ افرادی که بیشترین کار فرهنگی را انجام داده‌اند، پیامبران بودند که دلسوزانه، با انگیزه و خستگی ناپذیر رسالت خویش را انجام دادند و کانون‌های فرهنگی نیز بایستی در حد وسع خویش تمام توان خود را در زمینه اصلاح و تربیت افراد آسیب دیده بکار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha