• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402062012842
  • خبرنگار : 50225

رئیس شورای شهر تاکید کرد

لزوم تشکیل ستاد فرماندهی دفع آب‌های سطحی در اهواز

لزوم تشکیل ستاد فرماندهی دفع آب‌های سطحی در اهواز
آبگرفتگی در اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس شورای شهر اهواز بر لزوم تشکیل ستاد فرماندهی دفع آب‌های سطحی هنگام بارندگی‌ها در اهواز تاکید کرد.

سید محمدعلی پورموسوی در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر اهواز که امروز (۲۰ شهریورماه) برگزار شد، در توضیح دستور کار "بررسی نحوه آمادگی شهرداری و آبفا برای بارندگی‌های پیش رو" اظهار کرد: در سال‌های گذشته در خصوص دفع آب‌های سطحی، ستاد فرماندهی داشتیم و پیشنهاد می‌شود امسال هم این ستاد تشکیل شود.

وی افزود: همچنین باید در مورد اقدامات پس از بارندگی برنامه داشته باشیم؛ یکی از کارهای این ستاد در این بازه زمانی است تا همه این موارد رفع شوند. طرح علاج‌بخشی آب‌های سطحی باید در سه نقطه مشکل‌دار شامل خیابان الهادی، خیابان مسجد الرحمن و خیابان ادهم پیش‌بینی شود زیرا در زمان بارندگی ممکن است در این مناطق مسائلی رخ دهد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه در بسیاری از نقاط بالازدگی فاضلاب نداریم، گفت: لایروبی باید به صورت جدی و سریع توسط شهرداری و آبفا انجام شود.

پورموسوی با اشاره به انجام حفاری‌های پروژه‌ها در تهران بدون کندن زمین، بیان کرد: باید شیوه‌نامه انجام حفاری و ترمیم نوارهای حفاری را داشته باشیم تا کارها بهتر انجام شوند.

وی افزود: حفاری‌ها باید با کمترین عارضه انجام و به موقع تکمیل شوند و از طرف دیگر گستردگی آن به گونه‌ای نباشد که چندین خیابان یک منطقه حفاری شوند و به مشکل تبدیل شود. باید جدول حفاری و جدول ترمیم داشته باشیم تا مردم دچار کمترین زحمت شوند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در مورد دریافت نکردن عوارض حفاری‌ها از آبفا که از سوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان مطرح شد، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم مگر اینکه به جای آن کاری برای شهرداری انجام بدهند و می‌توان در این زمینه کار کارشناسی انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۰۸:۴۱

بنظر من قبل از شروع بارندگی باید راه آبهای کنار خیابان راتمیز کرد وبافشارآب شستشوداد تاخاکهایی که این مدت داخل آنهارفته جلوآب باران رانگیرد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۰۸:۴۱

بنظر من قبل از شروع بارندگی باید راه آبهای کنار خیابان راتمیز کرد وبافشارآب شستشوداد تاخاکهایی که این مدت داخل آنهارفته جلوآب باران رانگیرد