• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402062012849
  • خبرنگار : 50604

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

دخل و خرج‌های انتخاباتی زیر ذره‌بین قانون

دخل و خرج‌های انتخاباتی زیر ذره‌بین قانون

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از تمرکز ویژه بر رصد هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها در انتخابات پیش رو خبر داد.

حیدر آسیابی عصر دوشنبه، ۲۰ شهریور در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به اینکه هدف اصلی از تشکیل این نشست‌ها، کمک به برگزاری انتخابات سالم و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است، اظهار کرد: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در این انتخابات به صورت خاص در دستور کار قرار گرفته و بناست تکالیف و جرایمی که در راستای این قانون برای نامزدهای انتخاباتی و دستگاه‌های ذیربط ایجاد شده است به طور جدی مورد رصد و نظارت قرار گیرد.

آسیابی از برگزاری نشست استانی با حضور همه ستادهای پیشگیری شهرستانی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تلاش دستگاه قضایی استان کمک در برگزاری پرشور انتخابات و تسهیل برگزاری انتخابات به دولت و ناظران است و در این نشست‌ها هماهنگی بین ستادهای شهرستانی استان در موضوعات مربوط به پیشگیری، مقابله و نظارت برای پیشگیری از جرایم و تخلفات و فراهم کردن بستر برای انتخابات سالم را دنبال می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که اولویت بر پیشگیری از وقوع تخلفات با کمک دستگاه‌های مجری و ناظر انتخابات است، افزود: اگر تخلف و جرمی صورت گیرد با قاطعیت رسیدگی خواهد شد و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت قانون و شیوه نامه ابلاغی به استان‌ها از تخلفات پیشگیری کنیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان نیز در این جلسه گفت: در مرحله پیش‌ ثبت نام ۹۶۰ نفر در استان متقاضی شدند که مدارک این افراد از سوی سازمان ثبت احوال، فراجا، دادستانی کل کشور، وزارت امور خارجه، سازمان امور استخدامی و وزارت علوم در حال بررسی است.

حمیدرضا بهمنی نژاد با بیان اینکه از ۲۳ شهریور ماه برای متقاضیانی که توسط این ۶ دستگاه مدارک آنان تایید شده باشد، از سوی وزارت کشور کد رهگیری ارسال می‌شود، افزود: متقاضیانی که کد رهگیری دریافت خواهند کرد برای ثبت نام اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی را که از ۲۷ مهر به مدت یک هفته خواهد بود، مجوز دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha