• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1402062112953
  • خبرنگار : 71145

قطار «کیم جونگ اون» وارد روسیه شد

قطار «کیم جونگ اون» وارد روسیه شد
عکس آرشیوی

قطار زرهی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که بعدازظهر یکشنبه پیونگ یانگ را ترک کرد، از طریق پلی روی رودخانه رازدولنایا در منطقه پریمورسکی وارد روسیه شد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار اسپوتنیک گفت: «تقریباً در ساعت ۱۲:۱۵ به وقت محلی (۵:۱۵ به وقت مسکو)، قطار زرهی با واگن‌های سبز رنگ و خطوط زرد خود از روی پل رودخانه رازدولنایا در منطقه پریمورسکی عبور کرد و به سمت شمال حرکت کرد. دقیقاً همانطور که در عکس‌های رسمی خبرگزاری کره شمالی در زمان خروج کیم جونگ اون از پیونگ یانگ مشاهده شده بود.

رادیو صدای کره گزارش داد که کیم بعدازظهر یکشنبه ۱۰ سپتامبر با قطار شخصی خود پیونگ یانگ را به همراه هیئتی متشکل از مقامات ارشد حزبی، دولتی و نظامی ترک کرد.

در همین حال، نماینده اداره روستای مرزی خسان در پریمورسکی در جنوب‌ترین بخش خاور دور روسیه گفت که قطار رهبر کره شمالی در واقع از ایستگاه خسان عبور کرده است؛ اما زمان دقیق عبور این قطار را مشخص نکرده است.

صبح سه شنبه خبرگزاری کره شمالی عکس‌هایی از مراسم عزیمت رهبر کره شمالی به روسیه منتشر کرد. 

پیشتر کرملین اعلام کرده بود که کیم جونگ اون طی روزهای آینده به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به روسیه سفر خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت که این مذاکرات در منطقه خاور دور انجام خواهد شد؛ اما محل دقیق آن را مشخص نکرد.

دیمیتری پسکوف، در واکنش به درخواست واشنگتن از کره شمالی برای عدم تامین تسلیحات مسکو، گفت که منافع روابط روسیه و کره شمالی مهم است، نه هشدارهای واشنگتن.

وی گفت: همانطور که می‌دانید، زمانی که روابط خود را با همسایگان از جمله کره شمالی برقرار می‌کنیم، بر منافع دو کشور تمرکز داریم و نه هشدارهای واشنگتن. ما در جهت منافع دو کشور پیش خواهیم رفت.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که دیدارهای بین دو هیئت و گفت‌وگوهای انفرادی قبل از شام رسمی برگزار خواهد شد.

پسکوف پیش از این روز دوشنبه گفت که روسیه به تقویت دوستی با کره شمالی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۰:۲۲

بهترین وقت است که دنیا از دست فردی روانی که ملتی را به اسارت گرفته راحت شود به قطار او در عزیمت به کره در منطقه آیی خلوت بمباران شود و عده آیی تکاور اقدام به فرود در همان محل کنند و از مرگ او مطمئن شوند یک ملت و دنیا از وجود او رها گردد او ملتش را اسیر کرده و دیکتاتوری روانی است

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۲

یه جوری دقیقا توضیح میدی ک چجوری بهش حمله کنن انگار تو اتاق جنگ نشستی داری ارتش آمریکا رو هدایت می‌کنی خخخخ آخه تو الان اختیار کنترل تلویزیون و هم بهت نمی‌دن بعد چرا ما ایرانیا احساس میکنیم علامه دهر هستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۳۹

فکر کردی بعد از اون دیکتاتور ها در کره شمالی تمام میشن ؟ بعد از اون یکی دیگه میاد که از این بدتره از قدیم گفتن از بد به ننال که از بد بدتر آید

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۲۷

تفکرات یک .....

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۰

خیلی اشتباه میکنید . تمام ملت‌ها درزندان آمریکا قرار دارند . آمریکا در سوریه در افعانستان درلیبی دریمن در عراق در ایران درکل جهان چه می‌خواهد. به جز زور گویی در واقع زندان کره شمالی را آمریکا ساخته است .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۳۲

خدایا ببین تمام ممالک مترقی در تمام عرصه ها علم و ادب و هنر و اخلاق را ول کرده ایم چسبیدیم به این عقب مانده . با قطار شخصی از کره شمالی راه افتاده بیاد مسکو خاک بر سر تو و هم مسلکهات.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۳:۵۶

این نشون میده که قدرتهای دنیا نمیخان این دیکتاتور از بین بره وگرنه خیلی راحت میتونن قطارشدو از بین ببرن و این لکه ننگ رو از کره شمالی و دنیا پاک کنن وبودن کیم جونگ اون حالا چه منفعتی برای شرق و غرب داره نمیدونم!

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۰۳

رهبری مستبد و‌کمونیست بی خدا که دیکتاتور محض هست و‌ملتش رو به خوردن علف تشویق میکند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۲۴

بهترین موقع هست اوکراین یا یک موشک پیونگ یانگ لعنتی رو به درک واصل کنه تا کره شمالی ومردمانش به آرامش رفاه وآسایش برسند زلنسکی شلیک کن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۲۶

اروپا وآمریکا دیگر یکه تاز در جهان نیستند .قلدری آمریکا تمام شد . آمریکا حتی به دوستان خود رحم نکرد .وبه قدرت بزرگی مانند روسیه زور می‌گوید.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۴۵

جنگ بین روسیه و کره شمالی ، قسمت آخر

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۰۶

هرکسی‌اوراترور‌کندوقطارش‌رامنهدم‌هدیه‌بزرگ‌قرن‌به‌او‌تعلق‌خواهد‌گرفت‌واقعا‌مردم‌کشورش‌ودنیا‌از‌دست‌یک‌دیکتاتور‌دیوانه‌روانی‌‌نجات‌‌یابند‌باید‌درحین‌برگشت‌نقشه‌ترور‌او‌پی‌ریزی‌شود

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۱۵

این آقای اون چون از هواپیما می‌ترسه با قطار این ور و‌ اون ور می‌ره