• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402062112981
  • خبرنگار : 71145

برگزاری مانورهای «الرکن الشدید ۴» گروه‌های مقاومت در غزه

برگزاری مانورهای «الرکن الشدید ۴» گروه‌های مقاومت در غزه

صبح امروز سه شنبه شاخه‌های نظامی جناح‌های مقاومت فلسطین در غزه اجرای مانور نظامی «الرکن الشدید ۴» را با شلیک موشک به سمت دریا همزمان با هجدهمین سالگرد عقب راندن رژیم صهیونیستی از نوار غزه آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، مانور مذکور با مشارکت گروه‌های مقاومت در غزه صبح امروز آغاز شد.

یک مقام نظامی در اتاق مشترک جبهه مقاومت گفت: مانور «الرکن الشدید ۴» در ادامه مانورهای الرکن الشدید است که  هر ساله توسط جبهه مقاومت برگزار می‌شود و شامل دو منطقه رزمی «خشکی و دریایی» است.

این مقام نظامی در بیانیه‌ای به «خبرگزاری فلسطین الیوم» توضیح داد: این مانور همزمان با هجدهمین سالگرد شکست رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش آمادگی همه جناح‌های مقاومت در برابر تهدیدات صهیونیست‌ها است.

این مقام نظامی تصریح کرد: در این مانور سناریوهای هجوم به شهرک‌ها، عملیات حمله، نفوذ به پشت خط، ربودن سربازان و پرتاب گلوله‌های موشکی به سمت اهداف فرضی در دریا شبیه‌سازی می‌شود.

«اتاق مشترک» با نام کنونی آن در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۸ بین ۱۲ شاخه نظامی پس از تجاوزات اشغالگران در شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی برای مقابله با این تجاوزات که بارزترین آنها نصب گیت‌های الکترونیکی - در آن زمان - بود، به طور رسمی تشکیل شد.

در این راستا حازم قاسم سخنگوی حماس روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: این مانورها مواضع یکپارچه اتاق مشترک را مورد تاکید قرار می‌دهند، همانطور که روز یکشنبه در سفر سران اتاق مشترک برای بازرسی از مرزهای غزه انجام شد.

وی تاکید کرد که غزه بخشی از این ملت بزرگ است و مقاومت در صورت تشدید تجاوزات اشغالگران در حال آماده شدن است و قدرت خود را برای تکمیل پروسه آزادسازی تا شکست اشغالگران یکجا جمع می‌کند.

پیشتر ایاد البزم سخنگوی وزارت امور داخلی مستقر در غزه گفته بود: صبح سه شنبه گروه‌های مقاومت فلسطین مانور مشترکی را در تمامی استان‌های نوار غزه انجام می‌دهند که از ساعت هفت صبح تا ۱۱ صبح ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این مانور با اقدامات میدانی در جبهه داخلی و استقرار نیروهای امنیتی و همچنین با صدای تیراندازی و انفجار و حرکت محسوس نیروهای مقاومت و خودروهای نیروهای امنیتی، آمبولانس و دفاع مدنی همراه است.

البزم ادامه داد: دریا در طول دوره مانور در منطقه واقع از نقطه پلیس دریایی در ساحل دیرالبلح تا بندر خان یونس در جنوب به روی صیادان و گردشگران و خیابان الرشید تا حدودی بسته خواهد شد. شهروندان و وسایل نقلیه‌ای که از خیابان الرشید استفاده می‌کنند، می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha