• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062113143
  • خبرنگار : 71610

آمادگی پسر «خلیفه حفتر» برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی

آمادگی پسر «خلیفه حفتر» برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی

پسر خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته و فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، «الصدیق حفتر»، پسر ارشد خلیفه حفتر از آمادگی خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی لیبی خبر داد.

پسر ارشد حفتر درباره امکان نامزدی‌اش در انتخابات آینده لیبی تصریح کرد: همه چیز به شرایط آن زمان بستگی دارد؛ اما اگر نامزد شوم، نماینده همه ملت لیبی خواهم بود؛ اگر لیبیایی‌ها معتقد هستند که من می‌توانم شرایط را تغییر دهم، چرا که نه.

وی علی‌رغم اعلام آمادگی برای نامزدی در انتخابات گفت که برگزاری انتخابات در صورت ثبات کشور و تشکیل یک دولت واحد جدید امکان پذیر است.

پسر حفتر ادامه داد: با دولت عبدالحمید الدبیبه نمی‌توان به برگزاری انتخابات رسید، چنین چیزی محال است.

الصدیق حفتر خود را نماینده نسل جوان لیبی معرفی و تاکید کرد: من معتقدم که تمام امکانات لازم برای برقراری ثبات در لیبی و دستیابی به انسجام و وحدت میان لیبیایی‌ها را دارم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الصدیق حفتر که مسؤولیت‌های نظامی را بر عهده ندارد، در بحبوحه عدم اطمینان در مورد اینکه آیا پدرش همچنان قصد دارد در آینده برای ریاست جمهوری نامزد شود یا خیر، به طور فزاینده‌ای برای بهبود وجهه عمومی خود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کند.

لیبی در حال حاضر با یک بحران سیاسی فزاینده مواجه بوده و شاهد درگیری میان دو دولت است، یکی به ریاست فتحی پاشاغا (دولت وفاق ملی) که پارلمان لیبی در طبرق مارس ۲۰۲۲ به آن رای اعتماد داد و دومی دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه (دولت وحدت ملی) که براساس توافق‌هایی سیاسی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد و تاکید دارد که قدرت را تنها از طریق انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی منتقل می‌کند.

لیبی برای حل بحران خود تلاش می‌کند بر اساس ابتکارعمل سازمان ملل مبنی بر تشکیل کمیته مشترکی از پارلمان و دولت جهت توافق درباره قانون انتخابات، به مرحله برگزاری انتخابات برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha