• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062113162
  • خبرنگار : 71516

توافق عربستان با ترکیه برای خرید سامانه ضد پهپاد

توافق عربستان با ترکیه برای خرید سامانه ضد پهپاد

عربستان توافقی را با ترکیه برای خرید سامانه دفاعی هوایی ضد پهپاد امضا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الخلیج آنلاین، شرکت صنایع دفاعی «آسر تکنولوژی» ترکیه با اداره کل صنایع نظامی عربستان توافقی را برای مجهز کردن ریاض به سامانه دفاع هوایی ضد پهپاد «گوست» امضا کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از آصلی مراد، معاون مدیر کل شرکت آسر تکنولوژی اعلام کرد که سامانه گوست توانایی‌های منحصربفردی برای شناسایی پهپادها از مسافت‌های دور و ممانعت از حملات احتمالی دارد.

آصلی مراد در اظهاراتی بعد از امضای این توافقنامه گفت که وی با عربستان اولین قرارداد ویژه را برای وارد کردن سامانه‌های ضد پهپاد به منطقه امضا کرده است.

وی گفت: مسؤولان عربستانی از فعالیت این سامانه و توانایی آن برای ناکام گذاشتن حملات پهپادی استقبال کردند. در سایه رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان این کشور توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در زمینه تکنولوژی پیشرفته دارد. ما از ریاض به دلیل همکاری با شرکتمان قدردانی می‌کنیم.

عربستان اولین کشور عربی است که به سامانه ضد پهپاد ترکیه دست می‌یابد. این سامانه که در تمام زمان‌ها و تمام فصول فعالیت می‌کند شامل یک رادار مراقبتی است که می‌تواند موقعیت پهپادهایی را که امکان شناسایی آنها وجود ندارد، مشخص کند. از این سامانه می‌توان برای تضمین امنیت فرودگاه‌ها، مراکز نظامی، مقرها، مراکز پلیس، زندان‌ها، بازداشتگاه‌ها، مناطق حیاتی و نشست‌های مهم استفاده کرد.

دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با محمد بن سلمان در حاشیه نشست گروه ۲۰ در دهلی نو در خصوص تقویت روابط دوجانبه بحث و گفت‌وگو کرد. این دومین دیدار محمد بن سلمان و اردوغان ظرف دو ماه گذشته است. اردوغان اواسط ژوئیه به عربستان سفر کرد و توافق‌هایی را در زمینه‌های اقتصاد، سرمایه‌گذاری، دفاع و انرژی با مقامات سعودی امضا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha