• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062113174
  • خبرنگار : 50107

رئیس اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد:

رویکرد اتحادیه نوشت افزار حمایت از کالای ایرانی است

رویکرد اتحادیه نوشت افزار حمایت از کالای ایرانی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد گفت: یکی از اولویت‌های ما در طرح «زنگ مهر» حمایت از کالای ایرانی است.

رامین درخشان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح زنگ مهر اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد اظهار کرد: انتخابات اتحادیه در ۱۸ مرداد برگزار و هیات مدیره جدید وارد اتحادیه شد. اولین کار ما این بود که گروهی ۳۰ نفره از اعضای اتحادیه به صورت بازرسان افتخاری آموزش داده شوند تا در سطح شهر تمام واحدهای صنفی زیر نظر اتحادیه را از نظر قیمت، کالا و تصاویر روی محصولات در زمینه تصاویر خارجی و خارج از شئونات اسلامی بازرسی کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه به دنبال این بودیم شرایطی ایجاد کنیم تا نمایشگاه پاییزه را به کل سطح شهر بسط دهیم، عنوان کرد: نمایشگاه محدودیت‌هایی دارد و همه افراد از تمام سطح شهر نمی‌توانند حضور پیدا کنند، بنابراین طرح زنگ مهر اتحادیه را ایجاد کردیم.

رئیس اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد افزود: بنرهایی تهیه و آماده کردیم که از امروز بین همکاران منتخب توزیع شده و کار خود را شروع می‌کنند. واحدهای منتخب ما ۱۰۰ واحد هستند، اما اگر تا هفته آینده شرایط مهیا شود، شاید به ۲۰۰ واحد نیز برسند.

درخشان‌پور ادامه داد: در این طرح واحدها تحت نظر کارشناسان اتحادیه بوده و مدام بازرسی می‌شوند تا تصاویر و محتوای کالاها، قیمت و نحوه برخورد را رعایت کنند. در بنرهای توزیع شده شماره تلفن واحد رسیدگی به شکایات نوشته شده، گرچه بازرسان ما مدام بازرسی می‌کنند اما شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مشکل و تخلف، با این شماره تماس بگیرند که به سرعت پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی در این طرح مدام از نظر قیمت بازرسی می‌شوند تا گران‌فروشی و کم‌فروشی اتفاق نیفتد. یکی از اولویت‌های ما در طرح این است که از کالای ایرانی حمایت شود. در چند سال گذشته شرکت‌های ایرانی در حوزه تولید لوازم‌التحریر ورود پیدا کردند و کالاهای باکیفیتی ارائه می‌‎دهند. اتحادیه نیز تلاش می‌کند که از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

رئیس اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد بیان کرد: نرخ مصوب با پارامترهایی توسط اتاق اصناف و تعزیرات برای ما مشخص می‌شود که سودهای متعارفی دارند. شاید حتی در نمایشگاه نیز این قیمت‌های مصوب رعایت نشود اما در واحدهای منتخب به طور کامل رعایت خواهد شد و کالا با همان نرخ مصوبی که کارشناسان در نظر گرفتند، ارائه می‌شود.

جلوگیری از فروش لوازم‌التحریر خارجی با طرح‌های خارج از شئونات

درخشان‌پور با اشاره به اینکه در زمینه محتوای تولیدات دو مبحث المان‌های خارجی و المان‌های خارج از شئونات را داریم، تصریح کرد: در مورد اول که تولیدات خارج از شئونات نیست و دانش‌آموزان این طرح‌ها را دوست دارند، جلوگیری نمی‌کنیم اما توصیه می‌کنیم از شخصیت‌های تولیدات ایرانی بیشتر استفاده شود.

وی اضافه کرد: در مورد دوم برخی طرح‌ها خارج از شئونات بوده و برای دانش‌آموزان مناسب نیستند، بنابراین از فروش آن‌ها جلوگیری می‌شود. در واحدها طرح‌های جذاب خارجی و ایرانی وجود دارد؛ فضا رقابتی بوده و تمام سلیقه‌ها نیز باید در نظر گرفته شود اما فروشنده و تولیدکننده باید عرف و شئونات را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha