• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402062113223
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ارمغان سفر رئیس جمهور به شهرستان فردوس چه بود؟

ارمغان سفر رئیس جمهور به شهرستان فردوس چه بود؟

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار فردوس گفت: چندین قول در سفر ریاست جمهوری به شهرستان فردوس داده شد که در حوزه مسائل زیرساختی و حل مشکلات این شهرستان است.

مهدی روشن در گفت‌وگو با ایسنا در مورد دستاوردهای سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و شهرستان فردوس، گفت: این سفر در سالروز زلزله سال ١٣۴٧ فردوس و حضور مقام معظم رهبری در آن روز در فردوس و که مبدأ حرکت‌های گروه‌های جهادی شد، صورت گرفت.

وی با اشاره به بررسی مشکلات و مسائل شهرستان توسط رئیس جمهور، بیان کرد: به دو موضوع ضروری در این سفر پرداخته شد. یک موضوع تامین برق برای فعال سازی معادن و صنایع بود که رئیس جمهور دستور دادند نسبت به تامین پست برق مناسب برای شهرستان اقدام شود و قول مساعد داده شد.

فرماندار فردوس با بیان اینکه بلافاصله پس از سفر رئیس جمهور جلسه جمع بندی این موضوع با حضور استاندار و مسئولان مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مطرح شد که فرآیند پیش‌ بینی نیازهای تقویت شبکه برق شهرستان تدوین شده و اکنون با دستور استاندار، بررسی پروژه‌ها و پست‌های مورد نیاز شهرستان فردوس در دستور کار قرار گرفته است.

روشن با بیان اینکه مصوب شد اجرای پست ۱۳۲ کیلو ولت و خط آن از چند سال پیش شروع شده، جدی‌تر پیگیری ‌شود، ادامه داد: پست دیگری در منطقه کجه چهنو و در حوزه معادن شهرستان فردوس در دستور کار است که اجرای آن با کمک ایمیدرو دنبال خواهد شد.

وی اظهار کرد: قول دومی که رئیس جمهور دادند در بحث تامین آب مورد نیاز شهرستان در حوزه صنایع و آب شرب بود که طی آن مقرر شد جلسه‌ای با وزیر نیرو به منظور بررسی تامین آب از طریق دریای عمان و خلیج فارس برگزار شود تا از ظرفیت این خط انتقال‌ها بیشتر بهره گیری شود.

فرماندار فردوس با بیان اینکه بحث انتقال آب از سال‌ها پیش مطرح شده اما درخواست ما این بود که شهرستان‌های غرب استان از خط خلیج فارس بهره مند شوند، تصریح کرد: نکته سوم که در حاشیه سفر رئیس جمهور صورت گرفت درخواستی بود که مجموعه اهالی باغستان داشتند تا این منطقه به عنوان بخش مستقل باغستان معرفی شود که مقرر شد در دستور کار بررسی قرار گیرد.

روشن با بیان اینکه نکته بعدی که در حاشیه سفر ریاست جمهوری مطرح شد موضوعاتی مانند واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و موضوعات مرتبط با این امر و احیای واحدهای تعطیل بود که در دستور کار بررسی قرار گرفت، یادآور شد: در حاشیه این سفر همچنین طی مذاکره با مسئول دفتر رئیس جمهور پیگیر برگزاری جلسه‌ تخصصی که سال گذشته معاون اول رئیس جمهور قول دادند شدیم که قول بررسی برای برگزاری این جلسه تخصصی برای حل مشکلات شهرستان داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha