• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062113231
  • خبرنگار : 50160

در جلسه علنی شورای شهر زنجان مطرح شد

عواید فروش پسماند روی برای شهر زنجان هزینه شود

عواید فروش پسماند روی برای شهر زنجان هزینه شود

ایسنا/زنجان شهردار زنجان گفت: واگذاری غرفه‌های سبزه‌میدان به مزایده گذاشته شده است و بعد از مشخص شدن پیمانکار، کار بلافاصله در محل آغاز خواهد شد.

علیرضا فیروزفر پیش از ظهر امروز (۲۱ شهریورماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با اشاره به اهمیت تدوین برنامه مناسب برای فعالیت در غرفه‌های واقع در سبزه‌میدان، اظهار کرد: در این رابطه در گام نخست تلاش شده است که ایده مناسبی برای اجرایی شدن در طرح ارائه شود و در این رابطه مذاکراتی با اداره‌کل میراث فرهنگی استان انجام شد تا طرح در محل اجرایی شود که پایداری داشته و باعث رونق در این بخش شود.

وی تصریح کرد: چندین ماه در این رابطه درگیر کار بودیم و در نهایت با ارائه راهکار جدید مزایده طرح در سامانه بارگذاری شده است و امیدواریم فعالان قوی که در این حوزه فعال هستند در مزایده شرکت کنند تا شاهد به بار نشستن زحمات فراوانی که در این طرح شده است، باشیم.

این مسئول به اجرای طرح فیبرنوری در سطح شهر زنجان نیز اشاره کرد و گفت: باید شهروندان بدانند که این کار بسیار طرح بزرگی بوده و حدود ۳۳۰ کیلومتر از سطح شهر به عرض ۱۲ سانتی‌متر باید حفاری انجام شود که کار عظیمی را در این بخش شاهد خواهیم بود و در این راه نیاز به همکاری همه‌جانبه داریم.

شهردار زنجان در ادامه به موضوع تملکات اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش کارهای خوبی انجام شده است اما مشکلی که در حال حاضر در یکی از بخش‌ها داریم مربوط به کوچه حاج‌شامی می‌شود که اهالی همکاری لازم برای وصل شدن به فاضلاب شهری را ندارند که تلاش داریم این موانع نیز برطرف شده و کار را بلافاصله آغاز کنیم.

فیروزفر در بخش دیگری با اشاره به آخرین وضعیت طرح شهیدان کریمی، اظهار کرد: مقدمات کار فراهم و از ۱.۵ سال قبل کارهای مقدماتی و مطالعاتی آغاز شده است. در این رابطه حتی پیمانکار نیز مشخص شده ولی در گام نخست با مشکلات تجهیز کارگاه مواجه شدیم که با تدابیر اتخاذ شده کارگاه در دو بخش مجزا طراحی شد تا بتن‌ریزی در محل دیگری انجام شود. البته کار می‌توانست سریع‌تر از این انجام شود با این حال با پیمانکار نیز جلساتی تشکیل شده است تا روند سرعت گیرد.

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای شهر زنجان گفت: مردم زنجان سال‌ها مشکلات زیست‌محیطی مربوط به ۱۰ میلیون تن پسماند را تحمل کرده‌اند، پس عواید آن هم باید به زنجان برسد.

حسین حمزه‌لو پاک افزود: آقایان عنوان می‌کنند که درآمد آن برای کل استان خواهد بود، در حالی که این کار درست نیست؛ این پسماندها موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی شهر زنجان شده است، پس باید درآمد آن هم به کسانی برسد که این آسیب‌ها را تحمل کردند.

وی در ارتباط با بحث غرفه‌های سبزه‌میدان نیز گفت: با وجود گذشت ۶ ماه هنوز تکلیف غرفه‌های این محل مشخص نشده و به نظر می‌رسد، اداره‌کل میراث فرهنگی کاری در این خصوص انجام نداده است که امیدواریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

در ادامه نیز رئیس شورای شهر زنجان ‌افزود: امروز مراسم بزرگداشت اربعین از یک برنامه محلی به یک برنامه جهانی تبدیل شده و نوید یک فصل جدید در رخدادهای سیاسی را می‌دهد.

مجید ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه اربعین به برنامه‌ای تبدیل شده که همه مذاهب در آن شرکت می‌کنند، گفت: خوشبختانه در داخل کشور هم، برنامه جاماندگان به شکل مناسبی برگزار شد که شهرداری زنجان هم در این حوزه دخیل بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه به کلنگ‌زنی فیبر نوری شهر زنجان به طول ۳۳۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: از سال‌های گذشته دولت‌های مختلف به دنبال پهنای باند موثر بودند که با استفاده از آن شهر هوشمند شود و سرویس‌های موردنیاز شهروندان ایجاد شود که یکی از بهترین آنها فیبر نوری است‌.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه شهرداری در نتیجه این پروژه مشارکت دارد، گفت: شهرداری در این پروژه آورده‌ای ندارد اما بابت حفاری‌های طرح، هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

این مسئول تصریح کرد: مشارکت شهرداری در این پروژه اخذ مجوزها است تا پیمانکار برای تسریع در کار، تشویق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام خواهد شد و در قالب کمک‌های دولتی نیز به پروژه کمک خواهد شد.

ناصحی مقدم تصریح کرد: افتتاح و کلنگ‌زنی ۴ بازارچه شهری نیز از دیگر اقدامات شهرداری بوده است که می‌توانند نقش تنظیم‌گری در این حوزه داشته باشند. همچنین همه ون‌های شهرداری تحویل گرفته شده است که امیدواریم با تحویل آنها بخشی از مشکلات این حوزه حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha