• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402062113408
  • خبرنگار : 50242

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان :

طرح‌های آبخیزداری همدان نیازمند اعتبار یک هزار میلیارد تومانی است

طرح‌های آبخیزداری همدان نیازمند اعتبار یک هزار میلیارد تومانی است

ایسنا/همدان مدیر کل منابع طبیعی استان همدان گفت: استان همدان چهار حوزه آبخیزداری قوی دارد که یک حوزه آن متعلق به تویسرکان است و به رودخانه گاماسیاب می‌پیوندد و مستقیم به سد کرخه می‌ریزد و در مجموع یک میلیون ۱۴۴ هزار حوزه آبخیزداری در استان وجود دارد و این امر در رونق کشاورزی مفید است .

اسفندیار خزایی سه شنبه ۲۱ شهریور در نشست وزیرجهاد کشاورزی با کشاورزان شهرستان تویسرکان، با بیان اینکه تاکنون ۷۴۹ هزار هکتار در حوزه آبخیزداری مورد مطالعه قرار گرفته که از این مقدار ۱۴۸ هزار هکتار متعلق به تویسرکان است، اظهارکرد: تاکنون ۹۹هزار و ۲۴۰ هکتار مطالعه شده است و برای پیشبرد این امر در استان هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

وی با اشاره به اینکه استان همدان یک درصد از منابع طبیعی کشور را داراست اما سه درصد از تولیدات غذایی و دامی کشور را به خود اختصاص داده است، یادآور شد:در راستای کاشت یک میلیارد درخت در کشور سهم استان همدان سه میلیون اصله درخت است که در حال حاضر دو میلیون اصله درخت موجود است یک میلیون اصله نیاز داریم و این کمبود را با بذر کاری جبران می‌کنیم .

وجود وزرا در شهرستان‌ها امید آفرین است

امام جمعه تویسرکان نیز در این جلسه گفت: حضور وزرا در شهرستان احساس امید و گره گشایی به مردم می‌دهد که امیدواریم وزیر در این سفر لطف ویژه به شهرستان داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید موسی حسینی مجد با اشاره به وجود آرامگاه حیقوق نبی(ع) در تویسرکان، اظهارکرد: وجود این آرامگاه باعث افتخار این شهرستان است .

وی با بیان اینکه تویسرکان ۷۵۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: این شهرستان از حیث تعداد روحانیون شهید، رتبه دوم در استان را دارد .

حسینی مجد خاطرنشان کرد: شهرستان تویسرکان در ۵ مرداد و عملیات مرصاد ۴۰ شهید را تقدیم انقلاب کرد و به همین مناسبت ۵ مرداد روز تویسرکان نام گرفت .

وی با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی و بیماری درختان گردوی شهرستان از مهمترین دلایل حضور شما در شهرستان است، گفت: بنده اعتقاد به کارهای زیربنایی دارم و از شما تقاضا می‌کنم به حرمت شهدا و پیامبر و محرومیت‌های این منطقه دو رشته کشاورزی به دانشکده منابع طبیعی بدهید .

امام جمعه شهرستان تویسرکان افزود : موافقت شما در اجرای این امر لازم است و امیدواریم پیگیریهای لازم را نیز در اخذ توافق پرفسور زلفی گل وزیر علوم برای ایجاد این دو رشته کشاورزی در استان همدان را انجام دهید .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha