• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062113434
  • خبرنگار : 50160

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی جدید حمل‌ونقل دانش‌آموزی به مدارس استان زنجان

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی جدید حمل‌ونقل دانش‌آموزی به مدارس استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: در آیین‌نامه جدید حمل‌ونقل دانش‌آموزی، قرارداد حمل‌ونقل دانش‌آموزی بین اولیای دانش‌آموزان و شرکت‌های سرویس‌دهی با نظارت شهرداری زنجان منعقد شده و در سامانه الکترونیکی متعلق به وزارت کشور (سپند) ثبت می‌شود.

حمید ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرجع صدور گواهی صلاحیت و رسیدگی به شکایات و تخلفات شرکت‌های سرویس‌دهی و رانندگان خودروهای ناوگان حمل دانش‌آموزان شهرداری بوده و در این زمینه وضعیت تخلفات رانندگان در سال تحصیلی قبل توسط شهرداری از پلیس استعلام شده و ملاک صدور گواهی صلاحیت خواهد بود.

وی تصریح کرد: در اختیار گذاشتن ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی به افراد فاقد گواهی صلاحیت و همچنین رانندگی در هنگام ارائه خدمات حمل‌ونقل به دانش‌آموزان بدون اخذ گواهی صلاحیت ممنوع بوده و با متخلفان مطابق مقررات و ضوابط مربوطه برخورد خواهد شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان زنجان افزود: در آیین‌نامه جدید پیش‌بینی شده است که پلیس راهنمایی‌ورانندگی هر ۶ ماه یک بار وضعیت تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی رانندگان خودروهای مدارس را به ادارات آموزش‌وپرورش و شهرداری و بخشداری محل اعلام کند.

این مسئول ادامه داد: همچنین هرگونه دخالت مدیر یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش‌وپرورش در حوزه حمل‌ونقل و  انعقاد قرارداد بین مدارس با شرکت‌های سرویس‌دهی یا رانندگان ممنوع است. 

ملکی افزود: نظارت عالی و سیاست‌گذاری برای ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات در حوزه حمل‌ونقل دانش‌آموزی در هر شهرستان به عهده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان و تعیین نرخ سرویس دانش‌آموزی به عهده شورای شهر محل خواهد بود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: اولیای دانش‌آموزان به جهت بالا بردن ضریب امنیت روانی دانش‌آموزان از ظرفیت شرکت‌های سرویس‌دهی دارای مجوز از شهرداری استفاده کرده و از به کارگیری موارد متفرقه و فاقد گواهی صلاحیت خودداری کنند. بدیهی است مسئولیت و عواقب سوء ناشی از به کارگیری هر نوع خودرو یا راننده‌ای که در چارچوب ضوابط آیین‌نامه ابلاغی نباشد متوجه شخص یا اشخاص به کارگیرنده خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha