• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062113467
  • خبرنگار : 50107

معاون استاندار خراسان رضوی پاسخ داد

از ابتدای دهه پایانی صفر چه تعداد زائر وارد مشهد شده اند؟

از ابتدای دهه پایانی صفر چه تعداد زائر وارد مشهد شده اند؟
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ تا ۲۰ شهریور یک میلیون و ۱۳۵ هزار و  ۳۹۲ زائر وارد مشهد شدند که شب گذشته ۳۵۸ هزار و ۳۴۹ نفر از ظرفیت اسکان اضطراری، موقت و رسمی استفاده کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز ۲۱ شهریورماه، در پنجمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در محل شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: آمار ورود زائران در ۲۰ شهریور ۲۱۳ هزار و ۷۵۴ نفر بوده که در مقایسه با مشابه سال گذشته رشدی ۲۴ درصدی داشته است.

وی افزود: در مجموع از ۱۵ تا ۲۰ شهریور یک میلیون و ۱۳۵ هزار و  ۳۹۲ زائر وارد مشهد شدند که شب گذشته ۳۵۸ هزار و ۳۴۹ نفر از ظرفیت اسکان اضطراری، موقت و رسمی استفاده کردند.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۲۰۹ نفر شب از ۱۵ تا ۲۰ شهریور اسکان داشتند. از مجموع ۲۱۳ هزار و ۲۵۴ نفر که از دیشب وارد مشهد شدند، ۱۳۸ هزار و ۵۷۱ نفر با وسیله نقلیه شخصی، ۴۵ هزار و ۵۰۴ نفر با وسیله حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر با قطار و ۹۱۶۹ نفر با هواپیما به مشهد آمده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون از ۲۰۶۷ واحد خدماتی نظارت صورت گرفته که ۴۲۰ پرونده به ارزش ۳۴ میلیارد تومان تشکیل شده و از ۱۱۰ شکایت رسیده، ۱۵۰ میلیون تومان به افراد خسارت‌دیده عودت داده شده است. بیشترین شکایت‌ها در خصوص اسکان، ارزاق، حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری بوده است.

وی با اشاره به سفر وزیر کشور به مشهد تصریح کرد: بهترین و بیشترین کمک که برای استان‌ها مصوب شد این بود که استانداران در جریان اعزام زائران ورود کنند و نظارت لازم را در جهت تامین حمل‌ونقل مورد نیاز انجام دهند. نمایندگان آن‌ها قرار است مستقر شوند و هر استان بازگشت زائران خود را ساماندهی خواهد کرد. بلیت‌های رفت و برگشت نیز با هم فروخته شده‌اند.

گنابادی‌نژاد گفت: متکدیان و معتادین در سطح وسیع و گسترده با مسئولیت فرمانداری ساماندهی و جمع‌آوری می‌شوند، حمایت و پشتیبانی ملی نیز صورت می‌گیرد. امیدوارم این چهره که زیبنده شهر  مشهد نیست سریعا ساماندهی شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به کمک‌های شهرداری تهران تصریح کرد: از شهرداری تهران تعدادی اتوبوس برای بازگشت درخواست کردیم که موافقت شده است. تعدادی سرویس بهداشتی و حمام سیار و تانکر آب خودرویی نیز تقاضا شد که موافقت کردند. تقاضاهای ما بدون جواب باقی نمانده، برخی عملیاتی انجام شده و برخی در مسیر است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر کمبود شیر خشک عنوان کرد: برای شیر خشک با دکتر شبستری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تماس گرفتم و بیان کردند ۱۰ هزار شیر خشک مازاد دریافت کردیم که الان در حال توزیع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha