• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402062113476
  • خبرنگار : 50180

۲۱۰۰ کیلو گوشت غیربهداشتی در کرمانشاه امحاء شد

۲۱۰۰ کیلو گوشت غیربهداشتی در کرمانشاه امحاء شد
عکس از آرشیو

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از 2100 کیلو گوشت و فرآورده خام دامی غیربهداشتی در کرمانشاه کشف و از چرخه مصرف مردم خارج شد.

دکتر تورج کرمیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۱۰۰ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف از سطح مراکز عرضه در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

کرمیان با اشاره به بازدید مستمر از واحدهای عرضه گوشت و فرآورده‌های خام دامی در شهرستان، گفت: اکیپ‌های دامپزشکی به طور مستمر در حال نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح رستوران‌ها، کبابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، فروشگاه‌ها و تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بوده و اجازه نخواهند داد گوشت و فرآورده‌های دامی فاسد به سفره مردم برسد.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن پنج اکیپ دامپزشکی برای نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر در شهرستان، ادامه داد: در حال حاضر بیش از هزار واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان کرمانشاه فعال است که به طور مستمر از آنها بازدید می شود.

کرمیان تاکید کرد: مراکزی که جزو نقاط بحرانی بوده و احتمال عرضه فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف در آنها بیشتر است را ویژه رصد می‌کنیم.

وی در ادامه از شهروندان تقاضا کرد: گوشت و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از صرفا از مراکز مجاز خریداری کرده و دقت کنند حتما گوشت یا فرآورده‌ای که خریداری می‌کنند مهر دامپزشکی داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین از شهروندان می‌خواهیم به هیچ عنوان گوشت چرخ‌کرده آماده نخرند، چون قصابی‌ها ملزم به چرخ کردن گوشت در حضور مشتری هستند.

کرمیان  از شهروندان خواست شکایات احتمالی خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha