• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402062113542
  • خبرنگار : 71567

ظرفیت پذیرش کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد/بخش زیادی از ظرفیت دانشگاه‌ها خالی خواهد ماند

ظرفیت پذیرش کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد/بخش زیادی از ظرفیت دانشگاه‌ها خالی خواهد ماند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه حتی یک مورد تقلب سازماندهی شده در کنکور امسال نداشتیم، گفت: امسال حدود ۵۳۱ هزار نفر ظرفیت برای ورود به دانشگاه ها از طریق کنکور اعلام شد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که امروز برگزار شد، تاکید کرد: امسال توانستیم آزمون سراسری را طی دو نوبت در فاصله شش ماه در سال برگزار کنیم. در قیاس با کنکور۱۴۰۰ که حدود چند هزار تقلب در آن احراز شد، امسال در آزمون‌های دی و تیر حتی یک مورد تقلب سازمان دهی شده نداشتیم و گزارش های سازمان بازرسی و حراست کل که در روند آزمون حضور مستمر داشت این مورد را تایید می کنند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعلام نتایج نهایی کنکور خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم نتایج نهایی کنکور را هفته دوم مهر اعلام کنیم.

پورعباس تاکید کرد: یکی از تغییراتی که در کنکور امسال اتفاق افتاد این بود که ما سوابق تحصیلی را به صورت ۴۰ درصد قطعی اعلام کردیم بر این اساس ۲۵ روز با تاخیر سوابق تحصیلی داوطلبان نهایی شد پس از آن نیز تا هشتم شهریور به آموزش و پرورش فرصت مجدد دادیم.

وی ادامه داد: پس از اعمال سوابق تحصیلی نهایتا نتایج رشته های شرایط خاص را هفته گذشته استخراج کردیم امیدواریم دانشگاه ها نتایج بررسی ها را تا ۳۱ شهریور به سازمان اعلام کنند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال حدود ۵۳۱ هزار نفر ظرفیت برای ورود به دانشگاه ها از طریق کنکور اعلام شد که بخش عمده از این ظرفیت به احتمال زیاد خالی خواهد ماند.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه پس از اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۲ حتی یک مورد اعتراض نداشتیم، اظهار کرد: این پذیرفته شدگان مسیر ثبت نام خود را طی خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما در دوره دکتری ۱۴ هزار ظرفیت پذیرش داشتیم که ۱۰ هزار و ۸۷۱ نفر اعلام قبولی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۹:۴۵

دوباره زمان برای انتخاب رشته بگذارند افرادی ک انتحاب رشته نکرده اند انتخاب رشته کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۱۴:۰۳

بله دوباره زمان بزارن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۱۴:۴۸

سلام دوباره زمان انتخاب رشته رو تمدید کنند ما کربلا بودیم نتونستیم انتخاب رشته کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۳ ۱۷:۱۸

برای ویرایش انتخاب رشته هم لطفا وقت بزارید

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۰۱:۰۷

مگه اعلام نمی کنید ظرفیت خالی داریم.خوب یه لطف کنید حداقل یک فرصت ویرایش حتی برای یک روز به مجازین انتخاب رشته بدهید.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۰۱:۰۷

مگه اعلام نمی کنید ظرفیت خالی داریم.خوب یه لطف کنید حداقل یک فرصت ویرایش حتی برای یک روز به مجازین انتخاب رشته بدهید.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۰۹:۳۷

با توجه به اینکه کمبود معلم ابتدایی در منطقه سه داشتیم و علی رغم اینکه گفته بودند سهمیه ها افزایش پیدا کرده این اصلا صحت نداشت و دقیقا سهمیه مثل پارسال بود

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۱۲:۵۱

تا وقتی مدارس یکسان نشود،تاثیر قطعی معدل اجحاف در حق دانش آموزانیست که در مناطق محروم و به دور از هر امکاناتی تحصیل می‌کنند.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۱۸:۲۱

تا زمانیکه مدارس یکسان سازی نشود تأثیر معدل ظلم در حق دانش آموز هست وتاثیر یکباره ۴۰درصد هم اشتباهی پس فراتر که درحق بسیاری از دانش آموزان شد کاری که به نظرم کارشناسی نشده انجام شده

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۳ ۰۰:۲۵

بله امسال خیلی ظرفیت خالی میمونه مطمئنا آقای پورعباس لطف کنین واسه فرهنگیان تکمیل ظرفیت بزارین امسال تا ظرفیت خالی از بین مجازین پر بشه تا اونا هم شانس شونو امتحان کنن با این کار دل یه عده شاد میکنین اجرتون با خدا🙏

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۳ ۱۶:۰۶

ظرفیت خالی دارین لطف کنین تکمیل ظرفیت بزارین برا فرهنگیان:))

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۳ ۱۸:۰۶

باسلام لطفا به سازمان سنجش اعلام کنید باتوجه به اینکه امسال برای انتخاب رشته خیلی از دانش آموزان در سفراربعین بودندمجددا فرصت ویرایش بدین. ضمنا تمام ظرفیت مورد نیاز آموزش وپرورش را اول از بین کنکوری ها پرکنید همچنین امکان اصلاح و ویرایش همه قسمت های پرونده داوطلبین را درزمان انتخاب رشته فراهم نمایید. باتشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۱ ۱۳:۰۳

لطفا تو را خدا ظرفیت خالی دارید تکمیل ظرفیت در آبان ماه 1402 بار پرستاری برگزار کنید و من فرزند ایثار گر 5 درصد با تراز 4743 برا پرستاری قبول کنید به خاطر رزمندگی های پدرم در 8 سال دفاع مقدس به حق پرچم میهن عزیزمان ایران قسمتان میدهم من با تراز 4743 برا پرستاری روزانه قبول کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۲۲:۲۹

با عرض سلام و ادب خدمت ریس محترم سازمان سنجش از شما خواهشمندم تکمیل ظرفیت کنکور سراسری برای دانشگاه روزانه در نیمه اول آبان ماه 1402 برگزار کنید برای رشته های پیراپزشکی مانند پرستاری و تراز ها را برای قبولی پرستاری پایین بیارید و من فرزند ایثارگر 5 درصد با تراز 4743 برای پرستاری قبول کنید به خاطر رزمندگی های پدر عزیزم در 8 سال دفاع مقدس و به حق پرچم کشور عزیزمان ایران جان قسمتان میدهم من فرزند ایثارگر 5 درصد با تراز 4743 برای پرستاری روزانه قبول کنید با تشکر فراوان از شما 🙏🙏🙏