• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402062113594
  • خبرنگار : 50590

اشتغال ۳۰ درصدی بخش کشاورزی در همدان

اشتغال ۳۰ درصدی بخش کشاورزی در همدان

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت : ۸۷ درصد از تولیدات کشاورزی وابسته به آب است به طوری که تنها ۳۰ درصد اشتغال و ۲۵ اقتصاد استان کشاورزی است.

رضا بهراملو، امروز، ۲۱ شهریور در آیین رونمایی از نقشه راه تولیدات کشاورزی استان همدان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف جهاد کشاورزی تولید بیشتر با مصرف آب کمتر است و استان همدان جز مناطق مفید در بخش کشاورزی است. با توجه به اینکه یک و نیم درصد از خاک کشور در این استان قرار دارد، چهار و نیم درصد از تولیدات به استان ما اختصاص دارد و با توجه به رشد جمعیت، چاره‌ای جزء افزایش تولید برای ما وجود ندارد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی از بخش‌های مختلفی مانند کشاورزان، دانشکده کشاورزی، تولید کنندگان و.. تشکیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف افزایش تولید کاهش ضایعات در بخش کشاورزی است و برنامه‌های مختلفی برای کاهش ضایعات در نظر گرفته شده از جمله کاهش خسارات در سن رشد اولیه و در برای محصولات باغی از قبل از کاشت تا تبدیل آن به محصولات دیگر برنامه تهیه شده و برای ۲۱ تخصص مختلف نقشه راه طراحی شده و تا حدودی تولید سنتی کنار گذاشته شده است و یکی دیگر از اهداف ما تولید بیشتر با ضایعات کمتر و تولید به صرفه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته ۲۵۰ هکتار تغییر کاربری داشتیم به طوری‌که همه این آن‌ها به بانک معرفی شده‌اند و به بهره‌برداری رسیده و این پیشرفت به اندازه بیست سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان تویسرکان رفع تداخل انجام شده است، تاکید کرد: در بحث تغییر تداخلات امسال به اندازه هفت سال گذشته تغییر تداخلات انجام شده است و تویسرکان به عنوان اولین شهرستان در این زمینه فعال و برای کشاورزان سند تک برگی صادر شده است.

این مقام مسئول یاد آور شد: خوشبختانه چند واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل شده بودند با تلاش‌های همکاران به چرخه بازگشته، مانند کارخانه رب سازی اسد آباد که بعد از گذشت چهار سال به چرخه باز گشت و روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن محصول تولید می‌کند. از دیگر کارخانه‌های رب در شرکت صنعتی بهاران به چرخه بازگشت و این تولیدی هم روزانه ۵۰۰ تن رب تولید می‌کند و در استان خام فروشی کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان توضیح داد: خوشبختانه امسال افزایش کیفیت و کمیت در گندم و یک درصد نسبت به سن غلات در دراز مدت افزایش داشتیم به طوری‌که چهارصد و ده هزار تن در ۵۲ مرکز تولید شده، به طوری‌که نسبت به سال ۱۴۰۰ صدرصد و نسبت به ده سال گذشته ۲۰ درصد تولید گندم افزایش داشته است و خوشبختانه امسال ۴۱ کشاورز برتر برای اولین بار در کشور داشتیم که ۱۸ کشاورز برتر اول، ۱۲کشاورز دوم و ۱۱ کشاورز رتبه سوم را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha