• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402062113653
  • خبرنگار : 50604

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد گلستان خبر داد

دسته‌روی دانشجویان «گرگان» به مناسبت دهه آخر صفر

دسته‌روی دانشجویان «گرگان» به مناسبت دهه آخر صفر

ایسنا/گلستان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گلستان از حرکت دسته عزاداران دانشجویان این دانشگاه به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر صفر خبر داد.

محمد ذوالفقاری در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ماه صفر یادآور ضایعه بزرگ و مصیبت عظمی، یعنی رحلت پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) و شهادت فرزندانِ گرامی ایشان امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرّضا (ع) است که آمیخته شدنِ خاطره اربعین حسینی با خاطره جانکاهِ این مصایبِ بزرگ، دهه آخر ماه صفر را دهه اندوه و غم برای پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) ساخته است.

وی با اشاره به اینکه این ایّام ماتم و غم، سبب مروری مجدّد، بر تاریخ زندگانی آن بزرگواران و تلاش‌ها، شهامت‌ها و فداکاری های آنان و ماهی پر از شور و عشق و اخلاص و فداکاری است، افزود: تاریخ نشان داده است که بسیاری از توطئه‌های دشمنانِ اسلام، به برکت شوری که در جلسات و دسته جاتِ سوگواریِ آن بزرگواران در این ماه ایجاد شده، در هم شکسته و خنثی شده است که این خود موهبت بزرگی بوده که باید همیشه آن را ارج نهاد و از آن پاسداری کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گلستان از حرکت دسته عزاداران دانشجویان این دانشگاه به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر صفر خبر داد و افزود: دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به مناسبت ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) در روز چهارشنبه 22 شهریور از مقابل دانشگاه آزاد گرگان تا مرکز دادگستری استان حرکت کرده و در قالب دسته‌های عزاداری و سینه زنی در رثای اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری خواهند کرد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه حضرت امام رضا (ع) تنها معصومی است که حرم مطهر ایشان در کشور ما قرار دارد و این حضور برکات معنوی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زیادی را برای کشور ما داشته که قابل وصف نیست، گفت: نسل معصومین در قالب سادات با سفر امام رضا (ع) در کشور ما گسترش پیدا کرد و امروز بسیاری از شهرها و برخی روستاهای ما مزین به قبور پاک فرزندان امام موسی ابن جعفر(ع) هستند.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) از فرصت تحمیل اجباری ولایت عهدی به ایشان بهره برده و ارزش‌های اسلامی را در کشور ما بسط و گسترش داده‌اند، گفت: مناظره علمی زیادی بین امام رضا (ع) و نمایندگان دیگر مذاهب برگزار و امام هشتم (ع) با پاسخ‌های علمی و دقیق خود باعث توسعه دانش اصیل اهل بیت (ع) در کشور ما شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha