• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402062213891
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

شهرک صنایع غذایی در تیران و کرون فعال می‌شود

شهرک صنایع غذایی در تیران و کرون فعال می‌شود

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون با اشاره به تولیدات محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی در این شهرستان، گفت: شهرک صنایع غذایی در تیران و کرون فعال می‌شود که عمده فعالان این عرصه جوانان هستند.

علی محمدی کیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سیاست‌های مدیریت شهرستان در تکمیل حلقه تولید، اظهار کرد: تولید سالانه محصولات کشاورزی و عرضه آن در بازارهای داخلی و خارجی سود خوبی را عاید کشاورزان و سرمایه‌گذاران این بخش می‌کند، اما خام فروشی چالشی جدی برای عرصه تولید است که می‌تواند اشتغال و درآمدزایی را بیش از حد فعلی گسترش دهد.

وی فراوری محصولات کشاورزی و تولید محصولات جدید را چالشی پیش روی این عرصه دانست و افزود:‌ زنجیره تولید در این شهرستان با نبود چنین امکاناتی تکمیل نشده و منافع آن به فعالان اقتصادی نمی‌رسید.

فرماندار تیران و کرون، ادامه داد: فراوری، بسته‌بندی و عرضه محصولات در قالب‌های مختلف و با برندسازی می‌تواند فرصت‌های اشتغال‌زایی را فراهم و از طرفی توسعه اقتصادی را رقم بزند، به همین دلیل احداث شهرک صنایع غذایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زمینی به وسعت ۷۲ هکتار برای احداث این شهرک در بخش مرکزی پیش بینی شده، تصریح کرد: عمده کارآفرینان این بخش جوان هستند که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز صنایع تبدیلی را در این منطقه فعال می‌کنند.

محمدی کیا توسعه کسب و کارهای پاک مثل کشاورزی، گردشگری و فناور محور را دغدغه مدیریت شهرستان در این سال‌ها بیان کرد و گفت: محیط آرام و سالم و به دور از آلایندگی در آرامش روحی مردم و سلامت خلق و خوی مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نزاع و درگیری اثر داشته و نباید چنین فرصتی تخریب شود.

به اعتقاد وی، صنایع تبدیلی و مواد غذایی با رعایت اصل زیست محیطی متناسب با آمایش سرزمینی و شرایط محیط زیست تیران و کرون است که فرآیندهای قانونی راه‌اندازی شرکت‌ها در حال انجام است.

فرماندار تیران و کرون راه‌اندازی این شهرک را در رفع بسیاری از مشکلات عرضه کالا مهم خواند و یادآور شد: نبود تقاضا گاهی بازارهای فروش محصولات کشاورزی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی می‌تواند کشاورزان را از این شرایط بحرانی عبور دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به گلخانه‌ها اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: سالانه ۵۰ هزار تُن سبزی و صیفی برداشت می‌شود که ۹۰ درصد آن به صورت خام صادر می‌شود که اگر فراوری این محصولات و یا ۱۰ درصد فروش داخلی انجام شود، سود کشاورزان افزایشی خواهد بود.

محمدی کیا اضافه کرد: در سایر حوزه‌های تولید کشاورزی مثل انگور هم امکان فراوری وجود دارد که فراورده‌های آن مثل شیره، سرکه و شیرینی مشاش در بازار ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha