• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062213910
  • خبرنگار : 71610

انتخاب رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در میان اختلافات شدید

انتخاب رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در میان اختلافات شدید
هادی البحره

ائتلاف مخالفان دولت سوریه با برگزاری نشستی در ترکیه و در میان اختلافات شدید میان اعضا، رئیس جدید خود را انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، تشکل موسوم به «ائتلاف مخالفان دولت سوریه» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تشکل «هادی البحره» را به عنوان رئیس جدید این ائتلاف انتخاب کرد.

البحره جانشین «سالم المسلط» در این سمت شده است.

ائتلاف مخالفان دولت سوریه همچنین اعلام کرد که در نشست این ائتلاف در ترکیه، «عبد المجید برکات»، «دیما الموسی» و عبد الحکیم بشار» به عنوان سه معاون البحره انتخاب شدند و «حافظ هیثم رحمه» نیز برای دبیرکلی ائتلاف برگزیده شد.

جلسه انتخابات البحره در میان اختلافات شدید و مخالفت‌های برخی اعضای ائتلاف برگزار شد و برخی از اعضا نیز در اعتراض به تحمیل هادی البحره به عنوان رئیس‌ تشکل مخالفان، جلسه را تحریم کردند.

در همین راستا، «نصر الحریری»، رئیس اسبق ائتلاف در پیامی گفت: واضح است که تصمیم درون ائتلاف در مورد انتخاب رهبری سیاسی خود کاملا منوط به تصمیم ترکیه و رضایت آمریکاست.

طبق اخبار درز یافته از ائتلاف مخالفان دولت سوریه، اشتیاق آمریکایی‌ها به نام «البحره» در تعیین موضع ترکیه در قبال نامزدی وی برای ریاست ائتلاف تعیین کننده بوده است.

دوشنبه هفته جاری نیز منابع خبری از شکل‌گیری اختلافات شدید در داخل تشکل موسوم به «ائتلاف مخالفان سوریه» و اذعان یکی از رهبران آن به مرگ این تشکل، پرده برداشته بودند.

«احمد معاذ الخطیب»، رئیس سابق این ائتلاف در این باره در پلتفرم «ایکس» (توییت سابق) نوشته بود: ائتلاف مخالفان مرده است، نوعی فشار بر اعضا وجود دارد تا به رهبری تحمیل شده به آنها رای دهند.

وی همچنین گفته بود: سوری‌ها ثبت کنند که در روز یکشنبه ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳، آنچه ائتلاف مخالفان سوریه نامیده می‌شد مُرد و سوری‌ها آن را دفن کردند.

نصر الحریری نیز در این باره با اشاره به مداخله ترکیه در امور ائتلاف مخالفان دولت سوریه نوشت: ما ترکیه را دوست داریم؛ اما اولین کسانی که مورد سرزنش قرار می‌گیرند طرف‌هایی هستند که این فضای بزرگ را برای دخالت در امور داخلی ما باز کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha