• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062213914
  • خبرنگار : 71496

فتح و حماس بر تعهد کامل خود به تثبیت آتش‌بس در اردوگاه عین‌الحلوه تاکید کردند

فتح و حماس بر تعهد کامل خود به تثبیت آتش‌بس در اردوگاه عین‌الحلوه تاکید کردند

دو جنبش فتح و حماس پس از نشست مسوولان آنها در بیروت که به بررسی تحولات اخیر در اردوگاه عین‌الحلوه در جنوب لبنان پرداختند، با انتشار بیانیه مشترکی بر تعهد کامل خود به تثبیت آتش‌بس در آنجا تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، جنبش‌های فتح و حماس امروز چهارشنبه در بیانیه مشترکی بر پایبندی کامل خود به تصمیم هیات اقدام مشترک فلسطین برای تثبیت آتش‌بس در اردوگاه عین‌الحلوه در جنوب لبنان تاکید کردند.

این بیانیه پس از نشست مسوولان دو جنبش در بیروت برای بررسی تحولات اخیر در اردوگاه عین‌الحلوه منتشر شد.

در این بیانیه بر تصمیم هیات اقدام مشترک فلسطین برای تحویل متهمان ترور سرلشکر ابو اشرف العرموشی، فرمانده نیروهای امنیت ملی فلسطین در صیدا به دستگاه قضایی لبنان، تلاش برای تسهیل بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان، تخلیه مدارس در اسرع وقت و نیز بازسازی هر چه سریعتر تاکید شد.

این دیدار سه‌شنبه در ساختمان سفارت فلسطین در بیروت با حضور هیات‌های فتح و حماس برگزار شد، ریاست هیات جنبش فتح را عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی آن و ریاست هیات حماس را موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی این جنبش برعهده داشتند.

یک منبع که در این نشست حضور داشت، به المیادین گفت: فضای حاکم بر نشست مثبت بود و تمایلی برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس در اردوگاه عین‌الحلوه وجود داشت.

پیشتر جنبش حماس در لبنان ادعاهای دروغین را که در آنها حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله به حمایت از گروه‌های مسلح در عین‌الحلوه متهم شدند رد و تاکید کرد، «این ادعاها تلاش‌های قدیمی و جدیدی در چارچوب تلاش‌های مذبوحانه برای خراب کردن چهره حماس و مقاومت فلسطین است».

سه‌شنبه با از سرگیری دوباره درگیری‌ها در اردوگاه که سه زخمی بر جای گذاشت، تیراندازی‌ها میان فتح و برخی گروه‌ها به نزدیکی بانک مرکزی شهر صیدا رسید و فضای امنیتی شکننده‌ای بر عین‌الحلوه حاکم شد.

دوشنبه دستگاه امنیت ملی لبنان پس از نشستی در بیروت با هیات اقدام مشترک فلسطین با حضور نمایندگان تمامی گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای از توافق برای توقف فوری و پایدار تیراندازی‌ها در اردوگاه و پیگیری روند تحویل چهره‌های تحت تعقیب به مسوولان خبر داد.

اردوگاه عین الحلوه ۲۹ ژوئیه شاهد درگیری‌های شدیدی میان جنبش فتح و برخی گروه‌ها بود، این درگیری‌ها پس از ترور العرموشی و چهار تن از همراهانش تشدید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha