• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062213991
  • خبرنگار : 50161

برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر صفر در امامزادگان و بقاع شاخص استان زنجان

برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر صفر در امامزادگان و بقاع شاخص استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف‌وامور خیریه استان زنجان گفت: مراسم‌ عزاداری دهه آخر ماه صفر در ۸ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌ وگو با ایسنا اظهار کرد: امامزادگان و بقاع شاخص استان محورهای مراسم مذهبی و فرهنگی استان زنجان بوده و در همین راستا عزاداری‌های دهه آخر صفر در ۸ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شد.

وی افزود: امامزاده سید ابراهیم (ع) و امامزاده محمد(ع) حاج سیران، حسینیه و زینبیه اعظم در شهرستان زنجان، بقعه حضرت قیدار نبی شهر قیدار و امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر سجاس در شهرستان خدابنده، امامزاده اسماعیل (ع) شناط در شهرستان ابهر و امامزادگان هاشم و عوف (ع) در شهر آب‌بر شهرستان طارم محل برگزاری این مراسم خواهند بود.

این مسئول ادامه داد: این عزاداری‌ها عمدتا از روز سه‌شنبه ۲۶ صفر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء شروع شده و تا شنبه ۳۰ صفر ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف‌وامور خیریه استان زنجان یادآور شد: در این مراسم‌ از سخنرانان و مداحان شاخص استانی جهت ترویج شعائر اهل‌بیت (ع) استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام کرمی ادامه داد: راهپیمایی عزاداران اهل‌بیت از مبدأ امامزاده محمد (ع) تا مقصد امامزاده اسماعیل (ع) ابهر در روز ۲۸ صفر، عزاداری هیئت مکتب‌الزینب زینبیه اعظم زنجان در مهدیه مشهد مقدس با سخنرانی آیت‌الله خاتمی امام جمعه زنجان، برگزاری مراسم زیارت عاشورا در حسینیه اعظم زنجان همراه با عزاداری، برگزاری مراسم عزاداری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان با سخنرانی حجت‌الاسلام سرابی، برگزاری دسته عزاداری از مبدأ حسینیه روستای حاج سیران به مقصد امامزاده محمد (ع) این روستا و عزاداری در محوطه این امامزاده، از جمله برنامه‌های شاخص امامزادگان در این ایام خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل جلوگیری از تداخل مراسم اربعین حسینی و برنامه‌های عزاداری ایام پایانی ماه صفر با فعالیت‌ها و برنامه‌های دهه وقف، از امسال روز وقف به روز میلاد پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله در ۱۷ ربیع‌الاول تغییر یافته و برنامه‌های هفته وقف نیز در هفته میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha