• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402062213996
  • خبرنگار : 71489

تذکر یک نماینده درباره رسیدگی مجمع تشخیص به طرح شفافیت قوا

تذکر یک نماینده درباره رسیدگی مجمع تشخیص به طرح شفافیت قوا

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از معطل ماندن رسیدگی به طرح شفافیت قوای سه گانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، جواد نیک نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ صحن مجلس در تذکری شفاهی درباره بررسی دو فوریت لایحه سازمان توسعه مکران در جلسه امروز اظهار کرد: آقایان بهتر است اگر می‌خواهند ایالتی کردن کشور را شروع کنند از شهرهای بزرگ مانند تهران آغاز کنند نه از منطقه محرومی مانند سواحل مکران.

وی همچنین در تذکری نسبت به روند اجرای مصوبات مجلس از سوی دولت انتقاد کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: حقوق بازنشستگان معلم یا سایر بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را هم نمی‌دهد. بر اساس قانون مصوب مجلس حقوق بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق کارمندان شود، بودجه این نیز مشخص شده است؛ اگر دولت اجرا نمی‌کند حداقل به مردم توضیح دهد که دلایل اجرایی نشدن این موضوع چیست.

نیک‌بین همچنین به قانون مجلس درباره واردات خودرو اشاره و عنوان کرد: واردات خودرو رفاه و ارز می‌آورد و اشتغال ایجاد می‌کند؛ با چه زبانی باید بگوییم اگر دولت می‌خواهد رفاه مردم را تأمین کند، باید قانون مصوب مجلس را اجرا کند و اگر اجرا نمی‌کند باید دلایل آن را بیان کند تا در صورت لزوم اصلاحات لازم انجام شود.

وی در پایان با انتقاد از معطلی رسیدگی به طرح شفافیت قوای سه گانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شفافیت در مجلس شورای اسلامی مصوب شد. برای بررسی آن ماه‌ها زمان صرف شد و کار کارشناسی انجام گرفت. مجلس پای شفافیت ایستاد و ۱۷۸ نفر از نمایندگان آن را امضا و تأیید و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است. این چه وضعیتی است؟ مجلس قانون مصوب می‌کند، شورای نگهبان آن را تأیید می‌کند اما مجمع تشخیص مصلحت، تشخیص دیگری می‌دهد؛ زودتر کار را انجام دهید تا مردم از بلاتکلیفی دربیایند و این قانونی که نقطه اوج مجلس بوده به پاشنه آشیل تبدیل نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha