• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402062214011
  • خبرنگار : 50283

در هنگام پیک حضور مسافر؛

جمع‌آوری ۲۴۰ تن زباله در بندر انزلی

جمع‌آوری ۲۴۰ تن زباله در بندر انزلی

ایسنا/گیلان معاون خدمات شهری شهرداری بندر انزلی گفت: به طور میانگین ماهانه ۱۵۰ تن زباله در شهرستان بندر انزلی جمع‌آوری می‌شود که در ایام پیک مسافر این میزان تا ۲۴۰ تن هم می‌رسد.

شهرام توانا در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: به طور میانگین ماهانه ۱۵۰ تن زباله در شهرستان بندر انزلی جمع آوری می شود که در ایام پیک مسافر این میزان تا ۲۴۰ تن هم می‌رسد که درخواست داریم مسافرین عزیز که مهمان این شهر زیبای ساحلی هستند زباله های تولیدی را جمع آوری و در نزدیک ترین سطل زباله قرار داده و از رها کردن آن در سطح شهر و اماکن تفریحی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تمام زباله‌ها توسط شرکت تحت قرارداد شهرداری بندر انزلی به صورت مکانیزه جمع آوری می شود، افزود: این اقدام توسط ۱۹ ماشین حمل مکانیزه زباله در شب و ۵ ماشین حمل مکانیزه در روز انجام و همه زباله های جمع آوری شده به ایستگاهی که قبلاً محل دفن زباله بود برده و آنجا توسط دو سمی‌تریلر جمعا طی ۸ سرویس به کارخانه بازیافت شهرداری منتقل می‌شود.

توانا با بیان اینکه برای رفت و روب همچنین جمع آوری زباله ۱۵۰ نیرو در سطح شهرستان بندر انزلی فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد ۸۰ نیرو در قالب ۵۲ پست کارگری طی روز به عنوان پاکبان در انزلی و غازیان انجام وظیفه می‌کنند و مابقی نیروها به عنوان راننده، کمک راننده همچنین جمع آورهای زباله شب از مناطق انزلی و غازیان هستند.

 معاون خدمات شهری شهرداری بندر انزلی با اشاره به اینکه بزرگترین معضلی که هم اکنون در حوزه خدمات شهری با آن روبه‌رو هستیم عدم همکاری از سوی مردم در اجرای فرهنگ درست مدیریت تولید زباله است، گفت: شهروندان به جای اینکه زباله‌ها را شب بین ساعت ۲۱ تا ۵ صبح بیرون بگذارند هر زمان که دلشان می‌خواهد زباله ها را به خارج از منزل انتقال داده و با این کار علاوه بر اینکه سیمای شهری را ناخوشایند می کنند شهرداری متحمل هزینه مضاعف شده و با در نظر گرفتن ماشین روز برای جمع آوری زباله در این زمینه اقدام می کنیم.

توانا با تاکید بر اینکه فعالیت زباله گردها یکی دیگر از معضلات حوزه خدمات شهری در بندر انزلی است، افزود: به نظر می رسد بسیاری از این افراد تحت عنوان زباله گرد توسط گاراژهای ضایعاتی اطراف شهر ساماندهی شده‌اند با برداشتن ضایعات خشک سایر زباله‌ها را روی زمین رها می‌کنند و با توجه به ۴۰۰ سطل زباله‌ عمومی که داخل شهر وجود دارد این اقدام چهره و منظر شهری را بسیار زشت و کثیف می کند.

معاون خدمات شهری شهرداری بندر انزلی تصریح کرد: برای کمک به شهرداری در حفظ پاکیزگی شهر کافی است شهروندان زباله‌ها را بعد از ساعت ۲۱ و قبل از ۵ صبح بیرون بگذارند که قطعا این امر کار زیاد سختی نیست ولی بار بزرگی از دوش شهرداری برداشته می شود.

وی با تاکید بر توجه عموم افراد به کاهش تولید زباله افزود: شهروندان تا جایی که می‌توانند زباله کمتر تولید کنند ضمن اینکه زباله ها را به دو بخش خشک و تر تقسیم کنند. زباله های تر را در ساعت مشخص شده بیرون بگذارند و زباله های خشک را جمع آوری و توسط اپلیکیشن بهروب بفروشند.

توانا گفت: علاقه‌مندان می توانند این اپلیکیشن را از بازار دانلود و نصب کنند و پیغام بگذارند که پس از آن پیمانکار تفکیک زباله از مبدا، درب خانه متقاضیان مراجعه کرده زباله‌ها را دریافت و هزینه زباله را به کیف پول افراد پرداخت می کند.

معاون خدمات شهری شهرداری بندر انزلی با بیان اینکه اپلیکیشن به‌روب در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰۰ کاربر در این شهرستان دارد، تصریح کرد: هزینه تعریف شده برای هر زباله در کیف بانکی افراد قرار می‌گیرد و پس از خرید شارژ امکان ورود به سامانه شتاب و استفاده از این هزینه فراهم می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha