• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402062214014
  • خبرنگار : 71505

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور عنوان کرد

تمرکز داده های اجتماعی ۳۵ دستگاه برای بهره گیری پژوهشگران و تصمیم سازان کشور

تمرکز داده های اجتماعی ۳۵ دستگاه برای بهره گیری پژوهشگران و تصمیم سازان کشور

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور بر تمرکز داده های اجتماعی ۳۵ دستگاه برای بهره گیری پژوهشگران و تصمیم سازان کشور، تاکید کرد و گفت: نظام نظری باید مبنای قابل اعتباری داشته باشد و بی تردید داده‌های متقن از لوازم نظام برنامه ریزی است.

به گزارش ایسنا، محمد عباسی در گردهمایی «استقرار نظام جامع رصد اجتماعی کشور» ضمن تقدیر از تلاش دستگاه‌های مختلف برای شکل گیری این گردهمایی، گفت: همه ارکان حاکمیت به دنبال اجرای وظایف لازم برای رشد و تعالی جامعه ایران اسلامی در همه ابعاد هستند و هیچ اقدامی بدون انسجام و اتحاد شکل نمی‌گیرد. این گردهمایی می‌تواند منشا خیر و برکت باشد. لذا از معاونین سیاسی، اجتماعی و مدیران کل اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که در این گردهمایی به شکل وبیناری شرکت کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: در نظام حکمرانی همه ایده‌ها و نوشته‌ها به دو موضوع امنیت ملی و صلابت ملی به عنوان دو نکته حائز اهمیت اشاره می‌کنند. بشریت در طول تاریخ با توجه به اینکه از این نعمت‌ها برخوردار بوده، تا زمانیکه این دو موضوع وجود دارد متوجه آن نیست. لذا قطعا امنیت زمینه خدمت برای خادمان ملت و آسایش برای ملت را فراهم می‌کند. همچنین هر دو حوزه برای جامعه دستاوردهایی همچون رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی را به همراه دارد و جامعه‌ای که این دو را دارد توسعه در ابعاد مختلف را طی می‌کند.

حفظ سرمایه‌های اجتماعی با لزوم پیوست عدالت در برنامه‌ریزی ها

وی با اشاره به تاکیدها بر لزوم پیوست عدالت در برنامه‌ریزی ها، اظهار کرد: در ابعاد اجرایی و فکری ما باید عدالت وجود داشته باشد. قطعا همه اقدامات‌مان باید با این اهداف منطبق باشد تا سرمایه اجتماعی جامعه حفظ شود.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با تأکید بر لزوم وجود انسجام و اتحاد به عنوان رمز پیروزی در همه ابعاد گفت: خوشبختانه امروز شاهد به وجود آمدن این انسجام هستیم. قطعا هر نوع برنامه‌ای نیاز به چارچوب‌های درست و مبنی فکری محکم دارد. در حقیقت باید داده‌های متقن پشتوانه برنامه‌ها باشد. نظام نظری باید مبنای قابل اعتماد داشته باشد و داده‌های متقن از لوازم نظام برنامه ریزی است. لذا برنامه‌ای که داده‌های متقن و به روز نداشته باشد نمی‌تواند در جریان درست برنامه ریزی حرکت کند. بر همین اساس هر کاری که انجام می‌دهیم باید داده‌های متقن و به روز داشته باشد.

وی ادامه داد: گروه‌های علمی و پژوهشی برای تحقق این کار مهم تلاش می‌کنند تا نهایتا داده‌های متقن برای برنامه ریزی‌های صحیح ایجاد شود.

عباسی تاکید کرد: باید داده‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرد تا به صورت متمرکز در مسیر تصمیم سازی‌های درست مورد استفاده قرار گیرد. برای تحقق این هدف مهم در مرکز رصد اجتماعی جلسات متعددی شکل گرفته و با تبیین اهداف مختلف نیاز به همفکری و شکل گیری چنین گردهمایی‌هایی مشخص شده است. با مشارکت در انجام پژوهش‌ها و مطالعات مورد نیاز قطعا باید در جهت تقویت تمرکز داده‌ها و شکل گیری چنین گردهمایی‌هایی اقدام کنیم. در حال حاضر در جایگاهی هستیم که می‌توانیم به متولیان و ملت بگوییم که در جهت تاکیدات رهبری و بزرگان نظام و اهداف دولت سیزدهم حرکت می‌کنیم.

طبقه بندی اطلاعات و تمرکز داده‌های اجتماعی ۳۵ دستگاه مرتبط برای تصمیم سازی و برنامه ریزی‌های پژوهشگران و مسئولان

وی افزود: مقرر است در این گردهمایی برای تمرکز داده‌های ۳۵ دستگاه مرتبط در حوزه اجتماعی همفکری لازم انجام شود تا با طبقه بندی اطلاعات بتوانیم داده‌های اجتماعی را به صورت کامل در جایی متمرکز کنیم تا در اختیار اندیشمندان مسئولین مرتبط و آن میزان که نیاز است در اختیار جامعه قرار گیرد. البته قطعا بخشی از این موارد اطلاعات حاکمیتی است. لذا باید از یک مرجع این داده‌ها منتشر شود که این مرجع سازمان اجتماعی کشور است. باید این داده‌ها به شکلی صحیح با در اختیار قرار دادن برای پژوهشگران و مسئولین برای تصمیم سازی و برنامه ریزی‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد، اما در این روند نیازمند مشارکت و همفکری همه دستگاه‌های مرتبط هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha