• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062214074
  • خبرنگار : 71516

تعدادی از خانواده‌های داعشی‌های عراقی از اردوگاه الهول سوریه خارج می‌شوند

تعدادی از خانواده‌های داعشی‌های عراقی از اردوگاه الهول سوریه خارج می‌شوند

منابع سوری اعلام کردند که ده‌ها تن از خانواده‌ها و اعضای عراقی داعش در اردوگاه الهول سوریه آماده خروج از این اردوگاه و انتقال به اردوگاه جدعه در عراق هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه العربی الجدید، شیخموس الاحمد، رئیس دفتر امور آوارگان در اداره خودمختار کردهای شمال سوریه اعلام کرد: ۱۷۵ خانواده که شامل ۷۳۷ نفر است در سری جدید از اردوگاه الهول در شرق استان حسکه ظرف دو روز آینده خارج خواهند شد. درباره این مساله با دولت عراق از طریق کمیته امور مهاجران در پارلمان عراق هماهنگی صورت گرفته است. این خانواده‌ها به اردوگاه الجدعه در جنوب شهر موصل منتقل می‌شوند.

دولت عراق هزاران عراقی را از اردوگاه الهول به اردوگاه الجدعه منتقل کرده است. برخی کشورها نیز برخی از اتباع خود را از این اردوگاه به وطنشان بازگردانده‌اند؛ اما بسیاری از کشورهای جهان با بازگشت شهروندان داعشی خود مخالف هستند.

حدودد ۵۵ هزار نفر در اردوگاه الهول زندگی می‌کنند که از جمله آنها خانواده‌های تروریست‌های داعش هستند. این تروریست‌ها از بیش از ۶۰ کشور جهان به داعش پیوسته‌اند و بیشترشان سوری و عراقی هستند.

مسؤولی در وزارت خارجه عراق ۲۲ اوت اعلام کرد که این کشور برای انتقال ‌سری‌های جدیدی از اتباع خود در اردوگاه الهول سوریه به عراق تلاش می‌کند.

اردوگاه الهول در ورودی‌های جنوبی شهر الهول در حومه استان حسکه در شرق سوریه واقع است. این استان در مرزهای عراق است. خانواده‌های عراقی و سوریه تروریست‌های داعش و صدها فرد با تابعیت‌های دیگر که بیشترشان از خانواده‌های داعش هستند در این اردوگاه زندگی می‌کنند.

مقامات عراقی پیشتر ۱۳۹۳ خانواده و در مجموع ۵۵۶۹ نفر را در ۱۰ سری به این کشور بازگرداندند. با این حال همچنان ۲۵۰۰۰ عراقی در این اردوگاه هستند. عراق تمام این خانواده‌ها را داعشی نمی‌داند و معتقد است که برخی از آنها به دلیل حوادث و عملیات نظامی در شهرهای مرزی عراق به سوریه رفته‌اند و مجبور به زندگی در این اردوگاه شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha