• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062214125
  • خبرنگار : 71592

علاوه بر تجهیزات نظامی

تشکیلات خودگردان فلسطین با موافقت تل‌آویو تجهیزات جاسوسی دریافت می‌کند

تشکیلات خودگردان فلسطین با موافقت تل‌آویو تجهیزات جاسوسی دریافت می‌کند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، تشکیلات خودگردان فلسطین علاوه بر خودروهای زرهی که آمریکا با تایید اشغالگران و از طریق اردن به کرانه باختری منتقل کرده است، تجهیزات جاسوسی پیشرفته نیز دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یسرائیل هیوم» به نقل از یک مسؤول فلسطینی نوشت، هدف این تجهیزات، توسعه قابلیت‌های سرویس اطلاعاتی فلسطین است و به سرویس‌های امنیتی امکان جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات مانند هک تلفن‌های همراهی که در شبکه‌های تلفن فلسطینی کار می‌کنند، می‌دهد.

این روزنامه نوشت، رژیم صهیونیستی قبلاً با ارائه این تجهیزات به تشکیلات خودگردان مخالفت کرده بود زیرا می‌ترسید که سرویس‌های امنیتی از این تجهیزات برای نظارت بر عوامل این رژیم استفاده کنند.

این مسؤول فلسطینی گفت، این تجهیزات جاسوسی به عنوان مثال کار سرویس‌های امنیتی را برای نظارت بر رزمندگان مقاومت در اردوگاه جنین و دستگیری آنها تسهیل می‌کند. این روزنامه نوشت که این تجهیزات مقابله تشکیلات خودگردان را با حماس و نیروهای مقاومت جهاد اسلامی در کرانه باختری قوی‌تر می‌کند.

به نوشته این روزنامه، کارشناسان اردنی و آمریکایی نحوه استفاده از این تجهیزات را به اعضای واحدهای سایبری جدید در سرویس‌های امنیتی فلسطین آموزش خواهند داد و مقر این یگان‌ها در بیتونیا در مقر امنیت ملی فلسطین خواهد بود.

روزنامه یسرائیل هیوم نوشت، تجهیزات جاسوسی جدید همچنین سرویس‌های امنیتی را قادر می‌سازد تا با اقدامات تحریک آمیز در شبکه‌های  اجتماعی مانند توییتر، تلگرام، فیس‌بوک و تیک‌توک مبارزه کنند. مسؤولان تشکیلات به مقامات آمریکایی گفته‌اند که این سازمان می‌خواهد عوامل محرک علیه خود را شناسایی و به نیروهای مقاومت‌ دسترسی پیدا کند.

این در حالی است که منابع آگاه فلسطینی شامگاه دوشنبه فاش کردند، تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق اردن مجموعه‌ای از خودروهای زرهی و تسلیحات را برای حمایت از دستگاه‌های امنیتی فلسطین به ویژه سرویس‌های «امنیت پیشگیرانه» و «امنیت ملی» و همچنین پلیس دریافت کرده است.

به نوشته این روزنامه، مسؤولان در تشکیلات بابت افزایش تحریکات در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرده و مدعی شدند که حماس هزاران صفحه جعلی برای تحریک نیروهای مقاومت و حمله به رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان ایجاد کرده است.

در همین راستا، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت، هدف از حمایت تسلیحاتی آمریکا از سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری، تقویت این سرویس‌ها برای مقابله با مقاومت در این منطقه است.

وی در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، آمریکا همواره علیه ملت فلسطین و حقوق آنها بوده و هرگونه حمایتش از سرویس‌های امنیتی تنها برای تحقق منافع رژیم صهیونیستی است.

قاسم افزود، آمریکا پس از ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت در کرانه باختری که هر روز گسترده‌تر می‌شود و نیز در پی دیدارهای امنیتی تل‌آویو با آمریکا و طرف‌های مختلف، اقدام به حمایت از سرویس‌های امنیتی و تشکیلات خودگردان کرد.

وی از همه نیروهای شریف در سرویس‌های امنیتی تشکیلات خواست همچنان از مساله ملی خود جانبداری کرده، حامی و پشتیبان مقاومت باشند و در برابر نفوذ رژیم صهیونیستی از ملت فلسطین حفاظت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha