• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402062214179
  • منبع : شهرداری تهران

مجری خط ۶ متروی تهران اعلام کرد

بهره‌برداری از ۳ ایستگاه‌ متروی «شهرزیبا»، «شهران» و «کوهسار» تا اول مهر

بهره‌برداری از ۳ ایستگاه‌ متروی «شهرزیبا»، «شهران» و «کوهسار» تا اول مهر

مجری خط ۶ متروی تهران گفت: ۲۷ شهریور ماه تست گرم ضلع شمالی خط ۶ مترو به طول ۵.۵ کیلومتر را انجام می دهیم و برای اول مهرماه طبق گفته شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک تهران ایستگاه ها را به بهره برداری می رسانیم.

به گزارش ایسنا، عباس فتحعلی‌پور درباره زمان انجام تست گرم حدود ۶ کیلومتر بخش شمال غربی خط ۶ مترو اظهار کرد: ۲۷ شهریورماه تست گرم ضلع شمالی خط ۶ به طول ۵.۵ کیلومتر را انجام می‌دهیم و برای اول مهرماه به بهره برداری می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه تا اول مهرماه ایستگاه‌های شهرزیبا، شهران و کوهسار به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: طول خط ۵.۵ کیلومتر است و این ۳ ایستگاه با یک ورودی به بهره برداری می‌رسد. ورودی‌های بعدی تا آخر سال با تأمین مالی به بهره بردای می‌رسد.

فتحعلی‌پور با اشاره به اینکه طول خط ۶ حدود ۳۲ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه است، ادامه داد: این افتتاح، خط ما را کامل کرده و آن را در شمال غرب گسترده می‌کند. با این افتتاح خط ۶ مترو در محدوده کوهسار و کن گسترده خواهد شد. پله برقی ورودی این ایستگاه‌ها نصب شده و فقط پله برقی‌های سالن فروش بلیت به سکوی یک ایستگاه نصب نشده است. 

مجری خط ۶ متروی تهران افزود: در ورودی هر ۳ ایستگاه آسانسور و رمپ ویژه معلولان نصب خواهد شد و این آسانسورها بعد از انجام تست‌های لازم به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان گفت: عمق خط ما از سطح زمین ۲۸ متر است و هزینه بهره‌برداری از این ۵.۵ کیلومتر حدود ۵.۵۰۰ میلیارد تومان به نرخ روز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۲:۰۹

پيش از افتتاح ايستگاه جديد، اول بايد اطمينان داشت كه ايستگاه بطور كامل قابل بهره برداري است. الان در ايستگاه ميدان وليعصر ( خط 6 ) كريدور تردد مسافرين يك لاين مي باشد. در حالت عادي حدود 90 ثانيه طول مي كشد كه مسافرين از ايستگاه خراج بشن چون فقط يك لاين راه پله باز شده است. در حالت بحران ( خدايي نكرده آتش سوزي ) قاعدتا فاجعه به بار خواهد آمد. هر ايستگاه دو ورودي و خروجي دارد ولي اين ايتسگاه يك راه ، لطفا پيگير باز شدن خروجي دوم اين خط باشيد