• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402062214198
  • خبرنگار : 50126

پایگاه انتقال خون ایلام پذیرای نذر خون اهداکنندگان در تعطیلات آخر صفر

پایگاه انتقال خون ایلام پذیرای نذر خون اهداکنندگان در تعطیلات آخر صفر

ایسنا/ایلام مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: پایگاه انتقال خون ایلام در روزهای پنج‌شنبه ۲۳ شهریور و شنبه ۲۵ شهریور ماه آماده خونگیری از عزاداران و اهداکنندگان نیک‌اندیش است.

دکتر «لیلی عاصم‌آبادی» در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمار پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این مدت ۹۱۳۷ برای اهدای خون مراجعه کردند که رشد ۲.۳ درصد داشته است.

وی از خونگیری ۷ هزار و ۵۴۷ واحد با رشد ۱.۵۴ درصدی در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۱۴ نفر برای اولین بار خون اهدا کرده اند.

عاصم آبادی در ادامه با بیان اینکه از مجموع اهداکنندگان پنج ماهه نخست امسال تعداد ۲۳۰۳ نفر باسابقه و ۴۰۳۰ نفر نیز اهداکننده مستمر هستند، تصریح کرد: در این مدت اهدای خون مستمر با رشد ۱۳.۸۷ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام عنوان کرد: در این مدت ۴۴۹ بانو خون اهدا کرده‌اند که رشد ۴.۱۶ درصدی داشته است.

عاصم‌آبادی گفت: از ۲۸ تیر تا ۲۶ مرداد نیز شاهد رشد پنج درصدی اهدای خون بانوان با ۱۲۶ نفر بودیم که در این مدت زمان،  ۵۹۸ نفر باسابقه خون اهدا کردند که ۱۴.۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۹۱ نفر از اهدا کنندگان مستمر، ۲۲۹ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند
و در مجموع ۲۰۴۴ نفر مراجعه کردند که ۱۷۱۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام با اشاره به اجرای پویش اهدای خون (فرهنگ حسینی ، نذر عاشقان) از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر برای ادای نذر خون مردم شریف استان، تصریح کرد:  فعالیت پایگاه انتقال خون ایلام در روزهای ۲۳ و ۲۵ شهریور ماه در ۲ شیفت کاری صبح و عصر تداوم دارد و از مردم شریف استان ایلام خواهشمندیم در این شرایط حساس کاهش ذخایر خونی با اهدای خون خود یاریگر بیماران باشند.

عاصم‌آبادی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و تلاش ما برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ حسنه اهدای خون و از طرفی تاثیر گذاری مادران بر سایر اعضای خانواده، از جامعه بانوان استان انتظار داریم که با حضور در پایگاه انتقال خون و اهدای خون خود مشوق سایر اعضای خانواده خود باشند.

وی تصریح کرد: در ماه محرم امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد حضور ۲ هزار و ۴۴ نفر از عاشقان حسینی برای اهدای خون بودیم که ازین تعداد ۱ هزار و ۷۱۸ نفر موفق به اهدای خون شدند که خوشبختانه در این ماه شاهد رشد بیش از ۱۴ درصدی اهداکنندگان باسابقه و ۵ درصدی بانوان بودیم.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن ایام پایانی ماه صفر پایگاه انتقال خون ایلام در روزهای پنجشنبه ۲۳ شهریور و شنبه ۲۵ شهریور ماه آماده خونگیری از عزاداران و اهداکنندگان عزیز است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha