• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402062214239
  • خبرنگار : 50046

اصلاح و نوسازی ۲۸ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب شرب در خراسان شمالی

اصلاح و نوسازی ۲۸ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب شرب در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از اصلاح و نوسازی ۲۸ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب شرب در این استان خبر داد.

رضا نعیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ کیلومتر از شبکه و خط انتقال آب شرب در شهرها و روستاهای این استان با اعتباری بالغ بر ۱۳۳  میلیارد ریال اعتبار، اصلاح و نوسازی شد.

وی گفت: طرح اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی با هدف ارتقاء سطح خدمات رسانی، مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب عملیاتی شده است.

نعیمی بیان کرد: سالانه بخش قابل توجهی از آب شرب استان خراسان شمالی به دلیل فرسودگی شبکه هدر می‌رود که با چنین وضعیتی اصلاح و نوسازی شبکه امری اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه اصلاح و نوسازی ۱۴ کیلومتر از ۲۸ کیلومتر عنوان شده با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است، افزود: شناسایی بیش از ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز، تعویض دو هزار کنتور خراب، نوسازی ۲۳۰ فقره انشعاب فرسوده آب نیز سایر اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفای استان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی  نیز در گفت و گو با ایسنا، از هدر رفت ۳۰۰ هزار متر مکعب آب در سال در این استان به علت فرسودگی خطوط انتقال خبر داد.

وی اظهار کرد: ۳۰ درصد از شبکه توزیع شهری و ۳۳ درصد از شبکه روستایی دچار فرسودگی است. به طور میانگین ۳۲ درصد از شبکه توزیع آب در این استان فرسوده می‌باشد.

وی گفت: ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر از شبکه انتقال آب در این استان نیاز بحرانی به اصلاح و بازسازی دارد که برای اجرای این امر به حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

زابلی افزود: در واقع اصلاح و بازسازی هر کیلومتر از شبکه فرسوده به ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اعتبارات اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده آب نیز بیان کرد: اعتبارات اختصاصی برای رفع فرسودگی ها محدود است. چرا که بخشی از اعتبارات اختصاصی به حوزه تاسیسات نیز تخصیص می یابد؛ سالانه حدود ۷ میلیارد تومان برای اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب اختصاص می یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha