• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402062214242
  • منبع : روابط عمومی ساترا

رییس ساترا تشریح کرد

تلویزیون کدام سریال‌ها را به پلتفرم‌ها داد؟

تلویزیون کدام سریال‌ها را به پلتفرم‌ها داد؟

رئیس ساترا یکی از روش‌های رصد شبکه نمایش خانگی را استفاده از نظرات مخاطبان و مردم دانست و تاکید کرد که این نظرات، اهمیت بسیار زیادی برای این سازمان دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی(ساترا)، سعید مقیسه رئیس ساترا با حضور در بخش خبری ساعت ۱۰:۳۰ شبکه خبر درباره سامانه پایش شکایت مردمی از سکوهای صوت‌ و تصویر فراگیر (ساپرا)، ایفای نقش ساترا برای بهبود وضعیت محتوایی سکوها و اعطای محتوای حمایتی ساترا به سکوهای دارای مجوز، توضیحاتی را ارائه کرد.
 
مقیسه در پاسخ به این سوال که ساترا چگونه بر محتوای پلتفرم‌ها نظارت می‌کند، گفت: ساترا به چند روش محتوای شبکه نمایش خانگی را رصد می‌کند. یک روش، نظارت همکاران ما در بخش پایش است. دومین روش استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی و ماشینی است و سومین روش که بسیار هم برای ما اهمیت دارد، استفاده از نظر مخاطبان و مردم است؛ در واقع سامانه «ساپرا» به نشانی sapra.ir عنوان یکی از سامانه‌های ساترا است که مردم امکان ثبت شکایت خود را از طریق آن دارند.
وی ادامه داد: این سامانه دارای بخش‌های مختلفی است. شکایات مردم در حوزه های محتوایی، نقض مالکیت معنوی، اخبار جعلی و کذب، تبلیغات و مشکلات فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس ساترا با اعلام اینکه در مرداد ماه سال جاری ۲۵۵ شکایت قابل بررسی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تفاوت سامانه ساپرا با آنچه در خودVOD ها وجود دارد این است که در سامانه «ساپرا» یکی از همکاران ما مسئول است تا با هدف رفع مشکل، شکایات را پیگیری کند.
مقیسه درخصوص سایر اقدامات ساترا به‌منظور بهبود وضعیت محتوایی سکوها گفت: اقدامات ساترا برای بهبود وضعیت محتوای سکوها به سه بخش تقسیم می‌شود؛ اقدامات ایجابی، سلبی، مدیریتی و فرایندی. سامانه «ساپرا» در دسته اقدامات مدیریتی و فرایندی قرار می‌گیرد که اگر مسئول سکو یا ممیز مربوطه به هر دلیلی متوجه تخلف نشد، از طریق اخذ گزارش‌های مردمی، ساترا تخلفات را پیگیری خواهد کرد.
 
وی افزود: پیگیری رعایت رده‌بندی سنی کودکان و ایجاد سرویس کنترل والدین روی سکوها از دیگر اقدامات مدیریتی و فرایندی ساترا برای بهبود وضعیت محتوایی است. تا اوایل سال جاری ۲۰ سکو دارای سرویس کنترل والدین بودند که خوشبختانه درحال حاضر تعداد آن به ۶۰ سکو رسیده است.
رئیس ساترا در ادامه درباره اقدامات ساترا در ایام اربعین گفت: یکی از اقدامات ساترا به نمایندگی از صدا و سیما برای سکوهای دارای مجوز که هم‌اکنون تعداد آنها به ۴۱۰ سکو رسیده این است که به‌ صورت ماهانه بسته‌های محتوایی متناسب با مناسبت‌های آن ماه را در نظر می‌گیرد؛ تا به امروز ساترا ۱۵ بسته محتوایی را به سکوها ارائه داده که تعداد محتوای هر کدام از این بسته‌ها کمتر از ۱۰۰ مورد نبوده و در مجموع ۲۵۰۰ قسمت محتوا تقدیم دوستان شده است.
وی افزود: به مناسبت ایام اربعین سریال‌های «مختارنامه»، «افرا»، «سفر سبز»، برنامه‌های «چلچراغ»، «این شب‌ها»، «حسینیه ایران» و فیلم سینمایی «ستاره شرق» و به مناسبت سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام در روزهای پایانی ماه صفر، سریال «ولایت عشق» در اختیار سکوهای دارای مجوز قرار گرفته است که خوشبختانه سکوها استقبال خوبی از بسته اربعین داشتند و ۱۶۳ سکو از این بسته استفاده کردند.
مقیسه ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقاتی که به همت مجمع «رصتا» و سکوها در ایام اربعین به وقوع پیوست، اشتراک محتوای اربعینی سکوها با یکدیگر بود.
رئیس ساترا در پایان این گفت‌وگو در مورد بسته محتوایی آینده این سازمان برای سکوها بیان کرد: ان‌شاءالله هر ماه بسته محتوایی مرتبط در قالب‌های رایج با غلبه موضوع «امیدآفرینی» را در اختیار سکوهای دارای مجوز خواهیم گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha