• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062214278
  • خبرنگار : 50492

حل معضل جریانات فاضلاب خام کشف‌رود با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۷ مشهد

حل معضل جریانات فاضلاب خام کشف‌رود با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۷ مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به فرآیند برگزاری مناقصه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۷ مشهد و قطعی شدن ایجاد این پروژه گفت: با احداث این تصفیه‌خانه معضل جریانات فاضلاب خام کشف‌رود حل شده و بخش کشاورزی و مردم مشهد از پساب استاندارد بهره‌مند خواهند شد.

حسین اسماعیلیان اظهار کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۷ مشهد جزو مصوبات سفر ریاست جمهور در نوروز ۱۴۰۱ است که با پیش‌بینی تامین اعتبار از محل تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق بودجه و با عاملیت بانک ملت و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی افزود: با احداث این تصفیه خانه به ظرفیت ۴۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز، حدود ۲۵ درصد به ظرفیت تصفیه فاضلاب و حصول پساب استاندارد جهت مصارف دشت مشهد اضافه خواهد شد که برای استفاده در کشاورزی و صنایع مشهد امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

اسماعیلیان ادامه داد: با مشخص شدن بانک ملت جهت پرداخت اعتبارات مربوطه و دریافت تضمین بازپرداخت از سوی دولت، ایجاد پروژه مذکور قطعیت یافته و امیدواریم با مشخص شدن پیمانکار، کلنگ‌زنی پروژه طی ماه آینده انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه ایجاد این پروژه ظرفیت مضاعفی در تصفیه فاضلاب شرق مشهد و بخش رضویه ایجاد خواهد کرد و منابعی باکیفیت از محل پساب جهت استفاده در نیروگاه شریعتی و اراضی کشاورزی فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در خصوص احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پربار بودند و پروژه بزرگ ارتقا تصفیه‌خانه پرکندآباد دو به روش BOT که چهار سال به‌دلیل عدم دریافت تسهیلات بانکی متوقف بود، مجدداً فعال و همچنین عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۶ مشهد (طبرسی شمالی) به روش بیع متقابل نیز آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، وی تصریح کرد: با احداث تصفیه‌خانه شماره ۷ مشهد (اولنگ ۳)، معضل جریانات فاضلاب خام کشف‌رود حل شده و بخش کشاورزی و مردم مشهد از پساب استاندارد بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha