• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402062214305
  • خبرنگار : 50233

با حضور وزیر امور خارجه و مهمانی از ۶ کشور جهان

برگزاری هشتمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" در دامغان

برگزاری هشتمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" در دامغان

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از برپایی هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان با حضور وزیر امور خارجه و مهمانی از ۶ کشور جهان خبر داد.

احمد ریواده ۲۲ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه بااعلام این خبر اظهار کرد: هشتمین اجلاسیه بین‌المللی با حضور مهمانی از کشورهای عضو جبهه مقاومت روز جمعه این هفته و در شب شهادت حضرت ثامن الائمه(ع) در تالار همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شکل گیری ایده برپایی این اجلاسیه بین‌المللی افزود: در اولین دوره این اجلاسیه از یک جمع محدود و با ابتکار جمع کوچکی در یکی از روستاهای دامغان آغاز شد و امروز به یک اجلاسیه بزرگ بین‌المللی تبدیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از مردم استان به عنوان مردمی ولایتمدار نام برد و تصریح کرد: برگزاری این اجلاسیه و توجه به هندسه محور مقاومت و تجلیل از فعالان حوزه مقاومت خود مصداقی از مصادیق ولایتمداری مردم این استان است.

وی با بیان اینکه باید افراد گمنام فعال در جبهه مقاومت را معرفی کرد گفت: سردار شهید شاطری که از افتخارات استان سمنان است نیز خود از مصادیق برجسته مجاهدت در غربت است.
ریواده از برپایی بخش دوم این رویداد بین‌المللی در مشهد مقدس و با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این رویداد نیز در حرم مطهر امام رضا و در تالار قدس آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر دو میلیون زائر برای زیارت در ایام پایانی ماه صفر وارد مشهد شدند، ادامه داد: پیش بینی شده تعداد زوار رضوی در این ایام به بیش از ۶ میلیون نفر هم برسد و قرار است که بخش پایانی هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در همین ایام برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه اجلاسیه در دامغان با پیام سیدحسن نصرا... دبیرکل حزبا... لبنان آغاز می شود اضافه کرد: قرائت پیام دکتر ولایتی مشاور رهبری معظم انقلاب در امور بین‌الملل، تجلیل از تعدادی از نخبگان جبهه مقاومت، تجلیل از علامه عیسی طباطبایی که خود از افتخارات استان سمنان و یکی از مجاهدان جبهه مقاومت است، رونمایی از تمبر یادبود اجلاسیه، رونمایی از کتاب خاطرات علامه طباطبایی و...از دیگر برنامه های این اجلاسیه است.

وی از حضور جمعی از معاونین وزرا و مسوولان کشوری و استانی در این اجلاسیه خبر داد و افزود: سخنران اصلی اجلاسیه در دامغان، وزیر امور خارجه کشورمان است. همچنین امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، معاون فرماندهی انتظامی کشور، حضور ۱۰ مهمان در سطح دبیرکل ، معاون دبیرکل و یا رئیس کمیسیون در حوزه مقاومت تشکل های مرتبط با محور مقاومت و...از دیگر مهمانان اجلاسیه هشتم هستند.

ریواده از تلاش دبیرخانه دائم اجلاسیه مجاهدان در غربت برای حمایت قانونی از فعالان جبهه مقاومت خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا با بخش سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه و مسوولان ذی‌ربط نیز رایزنی هایی صورت گرفته تا زمینه برای حمایت های قانونی از مجاهدان در غربت بیش از پیش فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر لزوم شناساندن چهره های شاخص مقاومت تاکید و خاطرنشان کرد: افراد شاخص زیادی به صورت گمنام در این جبهه فعالیت می کنند که باید این سرمایه های ارزشمند را بیش از پیش به جامعه و نسل جوان معرفی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha