• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062214377
  • خبرنگار : 50378

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی با هدف بهره‌مندی زائران و مجاوران از فیوضات مراسم‌ عزاداری ویژه شب، روز و شام رحلت رسول مکرم اسلام و شهادت مظلومانه کریم اهل بیت(ع) با حضور سخنرانان و مادحین برجسته کشوری در رواق امام خمینی(ره) برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

بخش اول مراسم عزاداری شب رحلت خاتم النبیین(ص) و حسن بن علی(ع) چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با قرائت زیارت امین الله با نوای حاج مهدی نیکبخت از مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و زائران و مجاوران پس از آن، از شعرخوانی آئینی مسعود یوسف پور و سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی از وعاظ برجسته کشورمان بهره‌مند خواهند شد و مدیحه سرایی حاج مجید بنی فاطمه از مداحان مشهور کشورمان پایان بخش این مراسم نورانی خواهد بود.

بخش دوم این محفل نورانی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان ادامه و با مداحی و نوحه خوانی حاج مهدی رسولی از مداحان برجسته کشورمان خاتمه می‌یابد.

ویژه برنامه عزاداری ظهر رحلت و شهادت پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ماه ساعت ۱۲ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و بیان احکام شروع می‌شود. شعرخوانی آئینی از دیگر بخش‌های این مراسم نورانی به شمار می‌رود.

پس از آن سید ابوالفضل مبارز با شعرخوانی آئینی در وصف کرامات حضرت رسول الله(ص)، نورانیت این محفل را دوچندان می‌کند و سپس زائران و مجاوران از سخنان آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مستفیض خواهند شد و در پایان امیر عارف از مداحان حرم مطهر رضوی به روضه خوانی خواهد پرداخت.

بخش اول مراسم شام رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن(ع) پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ با قرائت زیارت امین الله با نوای سعید قانع گشایش می‌یابد.  پس از آن عاشقان اهل‌بیت(ع) از سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی بهره‌مند خواهند شد و در بخش پایانی این محفل نورانی، عزاداران از مرثیه سرایی مجید بنی فاطمه مستفیض و به قرائت دعای کمیل با نوای گرم مهدی سلحشور گوش‌جان خواهند سپرد. بخش دوم این محفل نورانی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان آغاز و با مداحی حاج مهدی رسولی پایان می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha