• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062314639
  • خبرنگار : 50163

امام‌جمعه ابهر:

صلح امام حسن مجتبی (ع) موجب پایداری دین شد

صلح امام حسن مجتبی (ع) موجب پایداری دین شد

ایسنا/زنجان امام‌جمعه ابهر گفت: امروز ما هر چه داریم به برکت صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سالروز شهادت امام حسن (ع)، اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) یکی از مظلوم‌ترین امامان شیعه بوده و مظلومیت ایشان یک مظلومیت خاص است.

وی با بیان اینکه گاهی امام قدرت دارد اما یاران و اطرافیان ایشان را یاری نکرده و تنها می‌گذارند که این امر عین مظلومیت است، تصریح کرد: این مظلومیت هنوز هم با امامان بوده و تمام نشده است.

حجت‌الاسلام مرادپور تاکید کرد: بر اینکه برخی تصور می‌کنند که امام حسن مجتبی علیه السلام در مبارزه با معاویه کوتاه آمده، این تصور کاملاً غلط است، زیرا ایشان همه اقدامات لازم را انجام دادند اما یارانشان کنارشان نایستادند.

امام‌جمعه ابهر با توضیح اینکه همان افرادی که امام حسن (ع) را وادار به صلح کردند همان‌هایی هستند که امیرالمومنین علیه‌السلام را مجبور به پذیرش حکمیت کردند، عنوان کرد: برخی تلاش داشتند جوری وانمود کنند که معاویه قدرت را به صورت طبیعی به دست آورده است اما امام از این موضوع پیشگیری کردند.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر صل‌الله درباره امام حسن مجتبی علیه السلام که می‌فرمایند: اگر قرار بود عقل به صورت انسانی مجسم شود، همانا به صورت "حسن بن علی" جلوه می‌کرد، افزود: متاسفانه امام حسن (ع) را بی‌یاور گذاشته و خانه‌نشین کردند و از عجایب روزگار این است که همان آدم‌هایی که باعث خانه‌نشینی ایشان شدند امام را یا مذل‌المومنین خطاب می‌کردند.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه امام یارانی نداشت که به امامت امام حسن علیه‌السلام معتقد باشند، تصریح کرد: با توجه به همین موضوع امام مجبور شد که اصل و اساس اسلام را حفظ کرده و کار را به گونه‌ای پیش ببرد که اگر روزی درگیری و جنگی شد، این جنگ آبروی بنی‌امیه را ببرد و تمام دنیا متوجه خباثت و رذیلت آنها شدند.

 وی با اشاره به اینکه روزی که امام حسین علیه السلام قیام کرد به واسطه مقدمه‌چینی امام حسن (ع) آبروی بنی‌امیه رفت، ادامه داد:  امروز ما هر چه در اسلام داریم به برکت صلح امام حسن و جنگ امام حسین علیه السلام است و ما امروز شاهد افزایش علاقمندان به اهل بیت و ولایت هست

این کارشناس با بیان اینکه باید تلاش کنیم اعتقاد راسخ به ولایت و امامت اهل‌بیت (ع) را تبلیغ و تبیین کنیم زیرا این موضوع مقدمه‌ای برای تشکیل دولت اسلامی است، افزود: تشکیل دولت اسلامی آرزوی همه انبیا و اولیای الهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha