• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062314641
  • خبرنگار : 50163

حضرت محمد (ص) گنجینه بی‌پایان مسلمانان است

حضرت محمد (ص) گنجینه بی‌پایان مسلمانان است

ایسنا/زنجان امام‌جمعه سلطانیه گفت: حضرت محمد (ص) گنجینه بی‌پایان برای مسلمانان است.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) افضل انبیا و اشرف مخلوقات بود که با رحلت ایشان نزول وحی الهی قطع شد، اظهار کرد: حضرت محمد (ص) گنجینه‌ای عظیم از همه ابعاد برای ما مسلمانان است کسی که مانندش در تاریخ نیامده و نخواهد آمد.

وی با اشاره به نگرانی‌های پیامبر  بعد از رحلت خود و اینکه ایشان از چه چیزهایی نگران بود، اظهار کرد: سرنوست رهبری جامعه اسلامی و مظلومیت اهل‌بیت و دنیاپرستی امت از نگرانی‌های پیامبر بود.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب، تبعیت از هوای نفس و آرزوهای دور و دراز را از دیگر نگرانی پیامبر دانست و با بیان اینکه حضرت پیامبر اکرم (ص) نسبت به امت خود به خاطر تبعیت از هوای نفس و آرزوهای طولانی نگران بود، گفت: هواپرستی، انسان را از حق روی‌گردان می‌کند و آرزوی دراز، آخرت را از یاد انسان می‌برد.

این کارشناس با بیان اینکه سرنوشت رهبری جامعه اسلامی بعد از رحلت نیز از نگرانی‌های حضرت پیامبر (ص) بود، ادامه داد: پیامبر اسلام در طول ۲۳ سال رسالت خود در فرصت‌های مختلف ولایت و امامت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود مطرح کردند که غدیرخم صریح‌ترین و آشکارترین آن بود.

امام‌جمعه سلطانیه با اشاره به خانه‌نشینی و مظلومیت حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (ص)، گفت: ۲۵ سال خانه‌نشینی ظاهری حضرت علی (ع) و مظلومیت اهل‌بیت (ع) نشان‌گر این است که نگرانی پیامبر به جا و به حق بود.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام که فرمودند: خداوند معلم و مربی پیامبر بود و اطاعت از پیامبر اطاعت از خداست، متذکر شد: پیامبر اکرم (ص) امر الهی را بعد از خود به امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام تفویض کرد اما عده‌ای مخالفت کردند و این در حالی است که در مخالفت اهل‌بیت هیچ خیری نیست و دشمنان امامت و ولایت هم در دنیا و هم در آخرت دچار خسران می‌شوند.

وی تفرقه و اختلاف را از دیگر نگرانی پیامبر اکرم (ص) دانست و افزود: دشمن از دریچه اختلاف و تفرقه ضربه خود را وارد و نقشه خود را عملیاتی می‌کند و بارها در تاریخ اسلام دیده‌ایم که دشمنان از این تفرقه نهایت استفاده را کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha