• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402062314702
  • خبرنگار : 50130

بازارچه مرزی «هنگه ژاله» در بانه بازگشایی شد

بازارچه مرزی «هنگه ژاله» در بانه بازگشایی شد

ایسنا/کردستان بازارچه مرزی هنگه ژال بانه در راستای اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان کردستان با پیگیری‌های دادگستری استان و همراهی دولت بازگشایی شد.

 ۱۴ اردیبهشت ماه رئیس قوه قضاییه در بیستمین سفر استانی خود و در صدر یک هیأت عالی قضایی به استان کردستان سفر کرد.

یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان بازگشایی و رونق بازارچه‌های مرزی استان بود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در این سفر با تبیین و تشریح علل پیش نرفتن برخی موضوعات در برخی استان‌ها، تاکید کرد: عدم درک مشترک نسبت به موضوعات و وجود اختلاف پیرامون راه‌حل‌ها، از دلایل پیش نرفتن برخی موضوعات در استان‌ها است؛ برای مثال در همین موضوع بازارچه‌های مرزی در استان کردستان، مدیران استانی با همفکری و اتخاذ راهکارهای مشترک می‌توانند مسئله را رفع کنند و وقتی مدیران در مرکز، اتحاد و راه حل مشترک مدیران استانی را مشاهده می‌کنند، نسبت به رفع همه جانبه مسائل استان اهتمام بیشتری را به کار می‌گیرند. 

حدود ۴ ماه پس از سفر رئیس قوه قضاییه به کردستان بازارچه مرزی «هنگه ژال» بانه با کمک و همراهی دولت بازگشایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در این رابطه اظهار کرد: بازگشایی بازارچه‌های موقت غیررسمی در استان یکی از مطالبات مردم استان خصوصا مرزنشینان بوده است. 

وی گفت: در همین راستا بازارچه مرزی «هنگه ژال» شهرستان بانه با ورود و پیگیری مستمر دستگاه قضایی استان از طریق طرح و پیگیری موضوع در جلسات شورای تامین استان، شورای دستگاه‌های نظارتی و همچنین کارگروه ویژه مرز، و با کمک و همکاری دولت بازگشایی شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: پیگیری‌های مستمر دستگاه قضایی استان تا حصول نتیجه درباره رفع موانع حقوقی سایر بازارچه‌های مرزی استان نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha