• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402062314762
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

۱۷ هزار کلاس اولی در کهگیلویه و بویراحمد سال تحصیلی خود را آغاز می کنند

۱۷ هزار کلاس اولی در کهگیلویه و بویراحمد سال تحصیلی خود را آغاز می کنند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ هزار دانش آموز کلاس اولی با شعار «مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی» در جشن شکوفه ها ۲۹ شهریور سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

حسنعلی عزت‌خواه در نشست شورای آموزش و پرورش استان از آمادگی کامل آموزش و پرورش استان برای استقبال خوب و باشکوه از دانش آموزان ۱۳ منطقه کهگیلویه و بویراحمد در اول مهر خبر داد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش‌مان را با کمک نوسازی مدارس بکار بستیم تا فضاهای آموزشی جدید اضافه شود، تجهیزات تکمیل و یا نوسازی و یا بازسازی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکلات تراکم دانش آموزی در شهرهای استان بخصوص در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج جدی بوده چرا که ۶۷ درصد دانش آموزان استان در شهرها هستند  و ۳۳ درصد فضای آموزشی در شهرهاست.

عزت‌خواه تصریح کرد: ۳۲درصد دانش آموزان استان در روستاها هستند و ۶۸ درصد فضای آموزشی استان در روستاها قرار دارد و این نابرابری مشکلات عدیده ای را برای آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اول مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۲ هزار دانش آموز در بیش از سه هزار فضای آموزشی سال تحصیلی را آغاز می کنند.

عزت‌خواه تاکید کرد: سال تحصیلی و زنگ مدارس در روز اول مهر نواخته می شود. 

وی اظهار کرد: ۶ کمیته ستاد بازگشایی مدارس استان تشکیل شده و تا پایان سال تحصیلی این کمیته‌ها فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترک تحصیل در بین دانش آموزان در سطح استان بالاست که بیشتر بدلیل بحث مالی و نداشتن اقلام زندگی است و در آینده نزدیک آمار و وضعیت استان در این خصوص را جمع بندی و در اختیار استاندار قرار خواهیم داد.

عزت‌خواه اظهار کرد: تاکنون ۱۵۲ هزار و ۷۷۲ دانش آموز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۴۹ هزار دانش آموز کتاب درخواست دادند و این مسئله و اختلاف آمار به این معناست که دانش آموزانی در استان وجود دارد که خانواده های آنها توان خرید کتاب برای فرزندان خود ندارند.

وی ادامه داد: سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول و مدارس استثنایی طبق قانون باید رایگان باشد که در این زمینه انتظار همکاری بخصوص از شهرداری‌ها داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم از شرکت‌های خدمات رسان آب، برق و گاز استان برای شرکت در نشست شورای آموزش و پرورش دعوت شد که هیچ کدام حضور نیافتند.

به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه‌ و بویراحمد در واکنش به این موضوع تاکید کرد: چون این شرکت‌ها در نشست حضور پیدا نکردند سنگین‌ترین تکالیف را برای آنها مقرر کنیم و باید انجام دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۴ ۱۱:۱۳

سلام من پسرم شش سالشه بایدبره پیش دبستانی ولی متاسفانه هیچ گونه پولی نداریم که وسایل مهد روبگیرم یا پول ثبت وهزینه کتاب ها رو ..پس نمیتونم بفرستمش پیش