• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062314811
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه لرستان:

دانشجویان مسئولیت‌پذیر باشند

دانشجویان مسئولیت‌پذیر باشند

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: دانشجویان مسئولیت‌پذیری و پرهیز از بی‌تفاوتی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، علی نظری امروز ۲۳ شهریورماه در آیین آغاز دومین دوره طرح حامیم (توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی) استان به‌ میزبانی دانشگاه لرستان که در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: طرح حامیم به‌دنبال این هدف است که دانشجویان نسبت به مسائل و ناهنجاری‌های محیط پیرامون، مسئولیت‌پذیری و حساسیت داشته باشند و بی‌تفاوت نباشند.

وی با استناد به برخی سوره‌های قرآن کریم از جمله توبه و عمران، منظومه فکری اسلام و رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) را تبیین و تشریح کرد.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: مسئولیت‌پذیری انسان‌ها نسبت به یکدیگر و پرهیز از انفعال و بی‌تفاوتی نسبت به مسئولیت‌های انسانی، اخلاقی و ارزش‌ها، از جمله مهم‌ترین پیام و رسالت‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

نظری اضافه کرد: اگر فرد بخواهد مانا و ماندگار بشود باید از دین اسلام، مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، پیروی و تبعیت کند.

وی بیان کرد: شخصیت و رفتار و سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص)، همه‌اش اخلاق حسنه و خلق نیکو است.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص)، همه‌اش، اُسوه حسنه، رحمت و مهربانی است.

نظری اظهار کرد: ترویج ضد ارزش‌ها همچون ترویج بی‌حجابی و بدحجابی از جمله رویکردها و روش‌های دشمنان دین اسلام است و آن‌ها به‌دنبال از بین‌رفتن ارزش‌های اسلامی و اخلاقی جامعه هستند.

وی تصریح کرد: دشمنان دین اسلام از اینکه در جامعه اسلامی، رنج وجود داشته باشد بسیار خوشحال می‌شوند.

رئیس دانشگاه لرستان به عبارت «کُلکُم راع و کُلکُم مسئوول عَن رعیته»، استناد و افزود: فرد مسلمان نسبت به ناهنجاری‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد بی‌تفاوت نیست و مسئولیت دارد.

نظری با استناد به سبک زندگی حضرت امام حسن‌مجتبی (ع)، مفهوم مسئولیت‌پذیری فرد و انفاق را تشریح کرد.

وی تصریح کرد: براساس تعالیم دین اسلام و سبک زندگی بزرگان دین، یک فرد هیچ‌گاه نباید نسبت به ناهنجاری‌های رفتاری دیگران، بی‌تفاوت باشد و بایستی به‌دنبال اصلاح ناهنجاری‌های رفتاری با روش‌های درست و صحیح باشد.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: دانشجویان نعمت‌ها و امانت‌های الهی هستند که در یک مکان مقدس به نام دانشگاه حضور دارند و به تحصیل می‌پردازند.

نظری اضافه کرد: لحظه به لحظه دوران دانشجویی و عمر دانشجویی دانشجویان که تعلیم و تربیت و تحصیل در آن وجود دارد نور و فضیلت است و بایستی دانشجویان و دانشگاهیان، قدر لحظات تحصیل دانشجویی را بدانند.

وی بیان کرد: اگر هر فردی مسئولیت‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی خود را به‌خوبی انجام بدهد ناهنجاری‌های رفتاری از بین می‌روند.

رئیس دانشگاه لرستان تأکید کرد: طرح حامیم به دنبال تقویت و نهادینگی مسئولیت‌مندی در سطح دانشجویان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha