• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402062314813
  • خبرنگار : 50377

در سفر شهرستانی استاندار مازندران صورت گرفت؛

گازرسانی به بخش محروم بلده شهرستان نور در دولت سیزدهم

گازرسانی به بخش محروم بلده شهرستان نور در دولت سیزدهم

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: برای اجرای طرح گازرسانی از مسیر بلده تا جاده هراز به طول ۵۰ کیلومتر، ۳۵۰ میلیارد تومان و از شهر بلده تا روستای اوز و ۲۳ روستای این بخش، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 سید محمود حسینی پور امروز ۲۳ شهریور در سفر شهرستانی به بخش بلده شهرستان نور در اجرای عملیات طرح گازرسانی با بیان اینکه گاز رسانی باید عامل اصلی توسعه بخش بلده باشد، اظهار کرد: حدود ۴۴ سال از پیروزی انقلاب گذشت؛ تاکنون بیش از ۹۵ درصد روستاها استان مازندران گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم با هدف توسعه این بخش، طرح گازرسانی را انجام داده است، افزود: فعالیت اقتصادی در مناطق روستایی باید با حضور جوانان انجام  شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: دولت با انجام طرح گازرسانی هزینه سنگینی متقبل می شود اما حق مردم ولایتمدار منطقه است که از مزایای گاز طبیعی بهره مند شوند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار کشور دارد، خاطرنشان کرد: دولت در ۲ سال گذشته خدمات زیادی به مناطق محروم استان ارائه کرده است.

گازرسانی به بخش محروم بلده شهرستان نور در دولت سیزدهم

این مسئول ادامه داد: بنا به گفته مسئولان امر طرح گازرسانی بخش بلده تا یک سال و نیم دیگر(در هفته دولت سال آینده) به اتمام می‌رسد و اهالی منطقه از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

حسینی پور یادآور شد: برای اجرای این طرح گازرسانی از مسیر بلده تا جاده هراز به طول ۵۰ کیلومتر، ۳۵۰ میلیارد تومان و از شهر بلده تا روستای اوز و ۲۳ روستای بخش، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه راهبرد دولت جهادی سیزدهم، محرومیت زدایی، توسعه پایدار روستاها، توزیع عادلانه خدمات است، گفت: توانمندسازی حدود ۵۰۰ روستا در مازندران اجرا شده است.

استاندار مازندران در خصوص اجرای طرح مسکن ملی خاطرنشان کرد: هر روستایی به هر تعداد مسکن نیاز باشد مشکلی برای ساخت وجود ندارد، حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان با سود چهار درصد وام به این بخش ارائه می شود.

این مسئول افزود: باید مساله طرح هادی روستاها با اولویت خاص و با برنامه ریزی ویژه ای حل و فصل شود چرا که مردم خیلی مشکل دارند و امیدوارم طبق گزارش ها تا پایان امسال مشکل طرح هادی حل بشود.

حسینی پور با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به  حدود ۴۰ روستای بخش بلده نور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تا پایان سال آینده به اتمام می رسد، تصریح کرد: با وجود تنش آبی در یک‌هزار و ۳۵۰ روستای مازندران در گام نخست ۶۰۰ روستای استان آبرسانی و در گام دوم بقیه روستاها جزء این قرارداد است.

حسینی پور یادآور شد: ۳۰میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی سردهنه ها، ظرفیت گیاهان دارویی، مجوز و صنایع دولتی تسهیلات و توسعه پایدار در این بخش شهرستان نور در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha