• جمعه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402062415098
  • خبرنگار : 50416

امام جمعه همدان:

مردم ایران نشان دادند با وجود اختلاف سلیقه‌ها و گله‌مندی‌های اقتصادی پای کار هستند

مردم ایران نشان دادند با وجود اختلاف سلیقه‌ها و گله‌مندی‌های اقتصادی پای کار هستند

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: رسانه‌های فراوانی در شکل‌گیری اغتشاشات سال گذشته نقش داشتند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه ۲۴ شهریور در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، با بیان اینکه مردم ایران نشان دادند با وجود همه اختلاف سلیقه‌ها و گله‌مندی‌های اقتصادی پای کار هستند، اظهار کرد: دشمن بنای حل مشکلات اقتصادی ما را ندارد که اگر داشت از آزاد شدن منابع ارزی ایران و کمرنگ شدن تحریم‌ها ناراحت نمی‌شد و رسانه‌های وابسته به آنها برای تشدید تحریم‌ها و جلوگیری از واردات دارو نامه‌نگاری نمی‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه مسأله دشمنان حل مشکلات مردم نیست، افزود: اینها با کرامت زن به معنای واقعی کلمه، حفظ بنیان خانواده و تأمین خواسته‌های معقول و منطقی جامعه زنان مخالف و به دنبال تبدیل زن به یک کالا در دست هوس‌ران‌ها هستند.

شعبانی‌موثقی به مخالفت دشمنان با اربعین حسینی و حضور مردم در مجلس امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) اشاره و تصریح کرد: امروز جریان حق و باطل روشن‌تر شده و دعوای نظام اسلامی تنها مسائل اقتصادی نیست.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه بیش از ۳۰۰ هزار جوان جان خود را برای تحقق آرمان‌های عدالتخواه نظام اسلامی فدا کردند، افزود: امروز حق و باطل روشن است و ما باید مشخص کنیم کدام سمت ایستاده‌ایم؟ سمت غیرت، حفظ بنیان خانواده و اجرای احکام شریعت یا سمت فروپاشی‌ها و تجزیه‌طلبی‌ها؟

وی تجزیه کشور را یکی از اهداف دشمنان در طول سالیان گذشته خواند و گفت: طی ۲۰۰ سال گذشته بیش از ۳.۵ میلیون کیلومتر مربع از ایران جدا شده و آنچه امروز از ایران باقیمانده ۳۰ تا ۴۰ درصد است و دشمن همچنان برای مقابله با کشور ما برنامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۹۴۵ وزیر خارجه وقت آمریکا پیشنهاد داده بود پس از جنگ جهانی دوم ایران را به هشت کشور تبدیل کنند یا پس از پیروزی انقلاب اسلامی طرح "خاورمیانه بزرگ" با هدف تجزیه کشورهای خاورمیانه با مرکزیت ایران توسط یک استاد یهودی آمریکایی مطرح شد.

شعبانی‌موثقی به طرح‌های تجزیه‌طلبانه در مناطق مختلف کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این طرح‌ها با هوشیاری و رهبری امام خمینی(ره) و همراهی مردم همیشه در صحنه شکست خورد.

امام جمعه همدان تأکید کرد: امروز نیز همین برنامه را دارند و به بهانه‌های مختلف شعارهایی مطرح می‌کنند که به ظاهر زیباست و واژه‌های مقدس برای هدفی نامقدس در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشکل دشمن "ایران قوی" است، گفت: بنای طرح "خاورمیانه بزرگ" تجزیه همه کشورهای منطقه است و نمی‌توانند قدرت ایران را ببینند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم فلسفه بعثت انبیاء الهی، خارج کردن جامعه از ظلمت به سوی نورانیت است، گفت: جامعه اسلامی باید جامعه‌ای نورانی و در مسیر حرکت به سمت نور باشد.

وی ادامه داد: خداوند به علت وجود پیامبر اسلام(ص) ما را از هلاکت، گمراهی و تاریکی نجات داد؛ فریادهای عدالت‌گونه و حق‌گونه پیامبر با نجات جامعه از گمراهی، جامعه اسلامی را بالا آورد و از بین جامعه جاهلی آن روز سلمان‌ها و ابوذرها را تربیت کرد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه همه ما و ادیان دیگر مدیون وجود پیامبر اسلام(ص) هستیم، حضرت محمد(ص) را فیض اعظم و تجلی اعظم الهی در عالم دانست و افزود: ایشان نه تنها برخوردها و عبادات فردی بلکه برخورد با دشمنان و نوع سیاست‌ورزی را به ما آموخت.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) سیاست‌ورزی دقیق دینی را به ما آموزش داد، مطرح کرد: پیامبر اسلام دشمنی‌های فریب‌خورده‌ای که تحت تأثیر فضای رسانه‌ای دشمن بودند، مورد عفو و بخشش قرار می‌داد اما در مقابل دشمنان دارای تشکیلات براندازی که برای زمین زدن انقلاب پیامبر(ص) در مدینه هزینه‌های هنگفت می‌پرداختند، قاطعانه می‌ایستاد.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: پیامبر خاتم(ص) به ما یاد داد که در مقابل دشمنانی که امروز برنامه براندازی اسلام را دارند، لباس مشکی مجلس امام حسین(ع) را تحریم می‌کنند، غیرت، ناموس و بنیان خانواده را از بین می‌برند و آموزه‌های الهی را به تمسخر می‌گیرند، بایستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha