• جمعه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402062415104
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه یاسوج:

ضرورت توجه به اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت توجه به اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه یاسوج گفت: توجه به مسئله اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد ضرورت دارد.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۲ با اشاره به ضرورت توجه به مسئله اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان ما محروم بوده و در زمینه زیرساخت‌های اشتغال، صنعت و کشاورزی دارای بسترهای اندکی است.

وی با بیان اینکه فقر و بیکاری در این استان فراوان و باید به استان کمک شود، اظهارکرد: هرچند منابع خدادادی از نفت و گاز، آب و جنگل در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اما اینکه مشکل این استان را حل کرده باشد، این گونه نیست.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: در گشت هوایی که در سفر رئیس جمهور به استان انجام دادیم، به غیر از کوه، جنگل و بیابان‌های لم یزرع و غیرقابل کشت چیزی مشاهده نشد.

حسینی با بیان اینکه در استان‌های دیگر دشت‌های کشاورزی بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: آب نیز از مناطق دیگر به ویژه از استان ما نیز برای این استان‌ها می‌برند، اما استان ما به غیر از کوه و دره چیزی ندارد و صنعت نیز نداریم.

وی ادامه داد: ما همیشه گفته‌ایم که آب جریان ملی، برای همه و کشور است و مدیریت ملی، منطقه‌ای و کشوری دارد و سدها مربوط به کشور هستند، منتها استان ما نیز نیاز دارد.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: شنیده شده که گاهی اوقات فرزندان این استان که قصد کار در استان‌های دیگر را دارند آنها را غیربومی تلقی می‌کنند که این کار اشتباهی است.

حسینی تاکید کرد: وقتی در استانی صنعتی راه اندازی می‌شود، این صنعت ملی است و نباید فرزندان این استان غیربومی تلقی شوند که این بی‌عدالتی است.

وی اظهار کرد: برخی از استان‌ها از آب این استان در راستای سرمایه‌گذاری در استان خود استفاده می‌کنند، اما برای اشتغال جوانان این استان در همین استان‌ها، آنها را غیربومی تلقی می‌کنند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اگر در این استان قصد ایجاد طرح‌های اشتغال زایی وجود داشته باشد، موانع مختلفی هم دستگاه‌های دولتی و هم مردم برای آن ایجاد می‌کنند و گاهی اوقات خود دستگاه‌های دولتی معارض‌ها را وسط میدان می‌آورند.

به گزارش ایسنا، حسینی با بیان اینکه ادارات نباید موانع برای کار و اشتغال ایجاد کنند بلکه باید بستر را برای کار و فعالیت فراهم کنند، بیان کرد: محیط زیست و منابع طبیعی متعلق به مردم بوده و باید در راستای اشتغال، مسکن و دیگر مسائل از آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha