• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1402062515233
  • خبرنگار : 71477

بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب‌افکن‌های استراتژیک و کشتی جنگی روسیه

بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب‌افکن‌های استراتژیک و کشتی جنگی روسیه

رهبر کره شمالی در ادامه سفر خود به روسیه، به منظور دیدار با وزیر دفاع این کشور وارد فرودگاه «کنویچی» واقع در شهر ولادیوستوک در خاور دور روسیه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان این بازدید، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سه هواپیمای استراتژیک نیروهای هوافضای روسیه را نشان داد. رهبر کره شمالی بمب افکن‌های راهبردی روسیه را که قادر به حمل تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های مافوق صوت هستند یعنی بمب‌افکن‌های توپولف تو-۱۶۰، تو-۹۵ ام‌اس و تو-۲۲ ام۳ روسیه را از نزدیک ملاحظه کرد.

این سه بمب‌افکن جزو تجهیزات هوایی نیروهای اتمی استراتژیک روسیه هستند.

همچنین هواپیماهای مدرن نیروهای هوافضای روسیه به کیم جونگ اون نشان داده شدند.

کیم جونگ اون از پیشرفت سریع فناوری هوانوردی روسیه اظهار شگفتی کرد.

اون به عنوان بخشی از بازدیدی که واشنگتن و متحدانش از تقویت ارتش روسیه در اوکراین و حمایت از برنامه موشکی پیونگ یانگ بیم دارند، از یک کارخانه هواپیماهای جنگنده روسی که تحت تحریم‌های غرب قرار دارد، بازدید کرد.

وی با خلبانان آزمایشی در کارگاه مونتاژ بدنه جنگنده‌ها ملاقات کرد و برای شنیدن توضیحات مفصل در مورد مشخصات فنی و عملکرد پرواز هواپیمای جنگنده نسل پنجم، سوار هواپیمای Su-۵۷ شد.

بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه با همراهی شویگو

رهبر کره شمالی برای اطلاع از عملکرد این جنگنده‌ها سوار هواپیمای تولید شده توسط این کارخانه شد و پرواز آزمایشی هواپیمای جنگنده Su-۳۵ را تماشا کرد.

شویگو به اون گفت که یک هواپیما می‌تواند از مسکو به ژاپن پرواز کرده و دوباره برگردد.

کیم جونگ اون درباره نحوه پرتاپ موشک‌ها از این هواپیما سوال کرد و در پاسخ شویگو به او گفت که بمب افکن‌های استراتژیک یکی از بخش‌های اصلی نیروهای اتمی روسیه هستند.

بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه با همراهی شویگو

همچنین خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که کیم جونگ اون به همراه سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه وارد ناو روسی مارشال شاپوشنیکوف وابسته به ناوگان اقیانوس آرام در شهر ولادیوستوک شد.

سرگئی مرکولوف، فرمانده ناو از مهمانان افتخاری پذیرایی و آنها را در بازدید روی ناو همراهی کرد.

دریاسالار نیکولای یومنوف، فرمانده کل نیروی دریایی روسیه، درباره ویژگی‌های این ناو و سلاح‌های ضد زیردریایی مستقر در عرشه بالایی آن مانند اژدرهای چهارگانه و موشک‌اندازهای RBU-۶۰۰۰ صحبت کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، در جریان این بازدید دریاسالار نیکولای یومنوف اطلاعات لازم را درباره توانایی‌ها و تسلیحات این کشتی در اختیار رهبر کره شمالی گذاشت؛ از جمله توضیح درباره موشک‌های کروز دوربردی که از کشتی‌های جنگی روسیه مرتبا به سمت اهدافی در خاک اوکراین شلیک می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha