• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402062515250
  • خبرنگار : 50040

رئیس جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد

عرضه محصولات کشت دوم شالیزارهای گیلان در روستابازار

عرضه محصولات کشت دوم شالیزارهای گیلان در روستابازار

ایسنا/گیلان رئیس جهاد کشاورزی، از برنامه‌ریزی کشت دوم در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: کشت دوم شامل پرورش راتون در ۶۵ هزار هکتار از اراضی استان است.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کشت دوم طی چند سال اخیر رونق یافته است، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز استان گیلان این امکان را می‌دهد که در بسیاری از اراضی شالیزاری اقدام به کشت محصول در قالب کشت دوم به جای رها کردن اراضی در هفت ماه سال کنیم.

وی از برنامه‌ریزی کشت دوم در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان خبر داد و تصریح کرد: کشت دوم با هدف افزایش تولیدات کشاورزی استان و بهره‌وری بیشتر شالیزارها انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، کشت دوم را شامل پرورش راتون در ۶۵ هزار هکتار از اراضی استان دانست و اضافه کرد: نشاء مجدد برنج هم چند سالی است که دنبال می‌شود.

محمدی، کشت علوفه جهت تامین نهاده‌های دامی و تعلیف آنها را نیز در دستور کار دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات دامداری‌های کشور تامین نهاده و غذای دام است و لذا در کشت دوم به طرف شبدر برسیم و تریتیکاله و چغندر و ذرت علوفه‌ای رفتیم که بر اساس تحقیقات انجام شده، برای شالیزارهای استان مناسب است.

وی کشت سبزی و صیفی را نیز مورد تاکید سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و گفت: گیاهان برگی و غده‌ای همچون اسفناج و ترب و تربچه و سبزیجات پاییزه می‌تواند هم به افزایش درآمد کشاورزان کمک کند و هم در استان و پایتخت مصرف شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان کشت باقلای رشتی(پاچ باقلا) و باقلای مازندرانی را نیز موجب تولید غذا و افزایش درآمد برای کشاورزان دانست و تاکید کرد: امسال سازمان تعاون روستایی گیلان ماموریت دارد که بازارچه های عرضه محصولات کشاورزی را در قالب روستابازار در همه شهرستان‌ها ایجاد کند تا علاوه بر فروش تولیدات کشاورزی و محصولات کشت دوم استان به مردم و مسافران، زمینه ارسال به سازمان میادین میوه و تره بار تهران فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha