• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062515272
  • خبرنگار : 50177

یک کارشناس حوزه و دانشگاه:

زیبایی‌ها در منش خدام رضوی تجلی سیره مهربانانه امام رضا(ع) است

زیبایی‌ها در منش خدام رضوی  تجلی سیره مهربانانه امام رضا(ع) است

ایسنا/لرستان یک کارشناس حوزه و دانشگاه گفت: زیبایی‌هایی در منش خادمانه خدام رضوی می‌بینیم تجلیاتی از سیره مهربانانه وآموزه‌های امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی لیلابی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازنمایی منش خادمانه امام رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) را به عنوان ضامن آهو می‌شناسیم این امام رئوف نه تنها کمک کننده به انسان‌هاست بلکه مهربان کننده به حیوانات نیزهست.

وی اضافه کرد: زیبایی‌هایی در منش خادمانه خدام رضوی می‌بینیم تجلیاتی است ازهم سیره مهربانانه هم آموزه‌های امام رضا(ع) در خدمت کریمانه و مهربانانه به موجودات یعنی فراتر از انسان است.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: قصه‌های زیادی از خدمت کریمانه امام رضا علیه‌السلام به نیازمندان مستمندان و دل سوختگانی که از به حمایت مادی معنوی و عاطفی دارند شنیده‌ایم، به عنوان نمونه افرادی نظیر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که از خدام امام رضا(ع) بود وقتی خدمت مهربانانه به افرادی که داعش زده، جنگ زده، سیل زده و خشونت‌زده داشت و این شهید بزرگوار به فریادشان می‌رسید و دلسوزانه از آنها حمایت می‌کرد این‌ها همه منش خادمانه رضوی است و تجلیاتی است از مهربانی امام رضا(ع) در وجود آنان بوده است.

حسینی لیلابی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی شهیدی است که همه شنیدیم و می‌دانیم و با اخلاقیات و روحیات ایشان آشنا هستیم اما قطعاً به فرموده مقام معظم رهبری مردم رفته رفته و با گذشت زمان بیشتر با ابعاد شخصیتی این شهید والا مقام آشنا خواهید شد و چنانچه از عرب‌ها بپرسی حاج قاسم  چه کسی را دوست دارد جواب می‌دهند ما را و همین جواب را کردها و مسیحا پاسخ خواهند داد چونکه سردار دلها سعی می‌کرد به همه مهربانی و خدمت کریمانه داشته باشد و این منش کریمانه و خادمانه تجلیاتی است از وجود مبارک امام رضا(ع) و مابقی ائمه محترم معصومین علیه السلام و ما شیعیان باید به گونه‌ای رفتار کنیم که زینت ائمه(ع) باشیم.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) جلوه مهربانی خداست و امام رئوف و مهربانی خدا در وجود امام رضا(ع) به وضوع تجلی کرده است، بیان کرد: این امام همام با دشمنان خود هم رئوف و مهربان بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به سیره رضوی امام رضا (ع) گفت: عبادت و معنویت در زندگی این امام همام همچون روزه‌هایی که مرتب در طول سال می‌گرفتند و نمازهایی که بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب می‌خواندند جلوه خاصی دارد.

حسینی لیلابی اظهار کرد: علم امام رضا(ع) زبانزد بوده چنانچه اهل حدیث باشید بسیاری از سوالاتی که امروزه مخصوصا در فلسفه دستورات الهی مطرح می‌شود، امام رضا (ع) آنها را پاسخ داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha